— VAALITARKKAILIJA

Lisäpainoksia ja loputkin rahat

Vaalitarkkailijan tunnus Huomaan, että kampanjan viimeinen viikko on lähtenyt käyntiin. Tällä hetkellä jokainen ehdokas ajattelee olevansa kansanedustaja ensi viikolla. Esitteistä otetaan lisäpainoksia ja viimeiset rahat kaivetaan vaalipäivän lehtimainoksia varten.

Näin sen kuuluukin mennä. Jokaisen ehdokaan jokainen mainos hyödyttää puolueen kokonaiskampanjaa ja tästä syystä piirien vaalipääliköiden tehtävä on kannustaa kaikkia käyttämään loputkin rahansa ja ottamaan mielellään vielä lainaakin kampanjointiaan varten.

Tällä viikolla kaikki ovat tasa-arvoisia haaveissaan, valitettavasti näin ei ole budjettien laita. Vaalitarkkailija on pannut merkille, että Vihreillä ehdokkailla on selvästi aikaisempaa suuremmat vaalibudjetit, mutta silti painimme yhä kärpässarjassa esimerkiksi Kokoomukseen ja Demareihin verrattuna.

Siihen nähden menestyksemme on huikaisevaa. Aina löytyy joukko äänestäjiä, jotka äänestävät asiaa eikä mainoksen kokoa.