— Vaara Kirsti

MAITOHAPOILLA KOKO YHTEISKUNTA

Kiire ja touhotus. Kulutushysteria. Riittämättömyys ja tipahdus. Eihän semmoisista aineksista hyvää elämää synny! Näin osoitti Miko Kivisen käsikirjoittama näytelmä Koko perhe maitohapoilla. Eivät ne oikeasti naurattaneet, ne navanalussukautukset, joille yleisö hörähteli. Surullista kyllä, näinhän tätä elämää monessa perheessä eletään. Haalitaan mammonaa. Juostaan henkensä edestä maratooneja. Ei osata keskustella perheenjäsenten kanssa, ei liioin sukulaistenkaan. Huudetaan, kiroitaan, halveksitaan ja mitätellään. Ryypätään viskiä joka lähtöön suoraan pullonsuusta. Hyssytellään kun työttömyys kohtaa. Piilotetaan ja piilotellaan maton alla ongelmia, kun rohkeus on pettänyt aikaa sitten puhua asioista oikeilla nimillään. Onnea ei osteta. Ja kuitenkin me kaikki kaikin tavoin sitä tavoittelemme. Jotta päästiinpä taas politiikkaan:) Viime eduskuntavaalien vihreä slogan osuu tähänkin saumaan loistavasti: Vähemmän roinaa - enemmän aikaa. Niin että mitäpä me sitten tarvitsemme onnellisesti elääksemme? Mitäpä muuta kuin rakkautta. Perhe Hynyselle ja sukulaisille jonniinlainen Happy End ja katsojalle paljon päässä pyöriteltävää... Minä suosittelen katsottavaksi, noin neljä tähteä.