— Vaara Kirsti

VIHREÄTÄ JA YRITTÄJIÄ

Tarja Cronberg kävi kaupungissa. Ja suuri osa 14 ehdokkaastakin oli paikalla. Turvallisuudesta, eläkkeistä, yksinäisyydestä, koulutuksesta ja perustulosta keskusteltiin. Intialainen ravintola tarjosi kivoja kasvispiirakoita kirpeän kastikkeen kanssa. Nami maiskis. Krissen pässi Hidalgo herätti ansaittua huomiota, varsinainen vaalipuskuri. Vihreä Voitto hulmusi torin pakkasesta piittaamatta, mutta Laturin Panulla oli käpälät jäätyä. Matkalla keskustelu kävi sillä linjalla, että pitäisiköhän Suomen vaaleja ajoittaa hieman toisin. Kunnallisvaalit ovat lokakuussa rapa-aikaan ja eduskuntavaalit kevään paukkupakkasilla. Presidentinvaalit myös. Vain EU parlamenttivaalit sijoittuvat kesäkuun alkuun ja ovat kampanjoijien kannalta inhimillisemmät. Vaikka voihan sitä silloinkin sataa ja myrskytä. Mistä näistä ilmoista tietää... Päijät-Hämeen yrittäjien vaalipaneelissa mikit hytyivät puheenjohtajalta ja yleisöltä:) Onneksi Hämeessä ääntä korottamalla selvitään. Hupaisia nämä vaalipaneelit. Panelistiti istua töröttävät kateederilla ja pistävät parastaan ja koettavat hurmata yleisöä, joka jo tullessaan tietää ketä tulee äänestämään! Joko itseään tai sitä, jonka kampanjaa on vetämässä. Että semmoisia hurmospaneeleja. Onneksi iltapäivän vihreiden tilaisuus oli hengeltään nostattava ja innostava. Meillä on niin kivaa yhdessä, että toivon sen välittyvän ja säteilevän konklaavista ulospäin.