— Vesa Saarinen

Vihreä vaalivoitto & asuntoarpajaisten tulokset

Lämmin, valtava kiitos kaikille äänestäjillemme. Vihreä vaalivoitto on tosiasia: kannatuksemme kunnallisvaaleissa kasvoi 1,5 prosenttiyksikköä. Se on valtavan paljon; vihreälle politiikalle ja vihreille ajatuksille on Suomessa tarvetta.

Kannatuksemme kasvoi selvästi kaikissa suurissa kaupungeissa. Helsingissä otimme todellisen murskavoiton (+4 paikkaa), ja valtakunnallisesti nousimme neljänneksi suurimmaksi puolueeksi, ohi Vasemmistoliiton. Se on saavutus, jota on syytä juhlia.

Tulevalla valtuustokaudella Vihreät valtuutetut toimivat hyvien, vihreiden arvojen mukaisesti. Vihreät valtuutetut kannattavat kevyen liikenteen ratkaisuja ja toimenpiteitä, joilla ilmastonmuutosta voidaan kuntatasolla hillitä. Vihreät valtuutetut tekevät rohkeaa, ihmistä ja luontoa kunnioittaviin arvoihin perustuvaa politiikkaa, joka on rehellistä, reilua ja avointa.

Lue uusien valtuutettujen nimet ja valtuustojen kokoonpanot (yle.fi)  »

Vaalien yhteydessä järjestettiin myös asuntoarpajaiset.

100 000 euron arvoisen asuntolahjakortin voitti arpa n:o 4647. (Arvan neljä viimeistä numeroa.)

Siivouslahjakortit voittivat seuraavat arvat: 1468, 3125, 5356, 4931, 4300.

Kaikki voitot voi lunastaa voittoarpaa vastaan ottamalla yhteyttä Vihreiden puoluetoimistoon, vaikkapa sähköpostitse osoitteeseen vihreat@vihreat.fi