— Ville Tuominen

Uudenlaista matematiikkaa

Kokoomus on lanseerannut aivan uudenlaisen matematiikan. Puolue tiedottaa kasvattaneensa ehdokasmääräänsä 24 ehdokkaalla. Prosenteissa tämä on kokoomuslaisen matematiikan mukaan 20 prosenttia.

Yritimme Vihreiden puoluetoimistolla kaikkia mahdollisia keinoja, joilla kouluissa ja yliopistoissa opetettavalla matematiikalla päästäisiin kokoomuksen esittämiin lukuihin, mutta turhaan.

Johtopäätöksenä saatoimme päätyä vain siihen, että kokoomuksen laskuoppi eroaa kaikista muista laskuopeista meille tuntemattomalla tavalla. Nyt täytyy vain toivoa, ettei valtiovarainministeri Kataisen johtamassa valtiovarainministeriössä sovelleta kokoomuslaisia laskukaavoja, saattaa muutoin kansantalous olla vaarassa.

Nähdäkseni on jo ihan demokratian toimivuuden kannalta olennaista, että kansalaiset voivat tarkistaa puolueiden ja päättäjien esitysten ja laskelmien loogisuuden. Siksi vetoan kokoomukseen, että se palaisi vanhaan kunnon Open Source -matematiikkaan.

ps. Kokoomus-matematiikalla Vihreiden 339 ehdokkaan lisäys merkitsee parhaimmillaan jopa 212 prosentin kasvua!