Amu Urhonen, Tampere

"Olen 28-vuotias tamperelainen aktivisti ja opiskelija. Olen tällä hetkellä töissä Suomen ammattikorkeakouluopiskelijakuntien liitto SAMOKissa opiskeluterveydenhuollon asiantuntijana. Opiskelen teologiaa Helsingin yliopistossa ja sosiaalipolitiikkaa Tampereen yliopistossa. Olen vammaisten ihmisoikeusjärjestö Kynnyksen puheenjohtaja.

Olen osallistunut vihreään toimintaan vuodesta 2000 asti. Olen toiminut ViNOn puheenjohtajana ja Tampereen vihreiden puheenjohtajana. Tällä hetkellä olen Vihreiden vaivaisten puheenjohtaja, varavaltuutettu ja parin lautakunnan jäsen. Olen ollut puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtaja. Nyt loppuvalla kaudella olen ollut puoluehallituksen varajäsen. Poliittisella agendallani avainkysymyksiä ovat yhdenvertaisuus, tasa-arvo, opiskelijapolitiikka, vammaispolitiikka, eläinten ja ihmisten oikeudet ja perinteinen sosiaalipolitiikka.

Pidän etenkin järjestötoiminnasta, ystävistä, ristipistoista ja teatterista. En pidä perunasta ja portaista."

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!