Tällä viikolla kaiken maailman vihreät kokoontuvat yhteen Senegalissa, kun Dakarissa järjestetään 29.3.-1.4. Maailman vihreiden kongressi. Vihreät tekevät globaalia yhteistyötä vapaamuotoisen Global Greens -verkoston kautta, johon kuuluu sekä aasialaisia, afrikkalaisia, amerikkalaisia että eurooppalaisia vihreitä - yhteensä lähes 90 puoluetta.

VIHREYS ON KOKOAJAN KASVAVA, GLOBAALI LIIKE

Senegalissa kohtaavat mm. Suomen ja Australian, Kiinan, Kamerunin ja Brasilian vihreät. Isäntämaan Senegalin vihreät sekä Global Greens tekevät parhaillaan töitä, jotta kongressista tulisi onnistunut ja jotta sinne todella saataisiin vihreitä ympäri maailman. Suomesta kongressiin osallistuvat Anne Bland ja Merja Kähkönen.

Dakarin kongressi on kolmas lajiaan. Ensimmäinen maailman vihreiden tapaaminen pidettiin Canberrassa Australiassa 2001. Viimeksi Global Greens kokoontui vuonna 2008 Sao Paulossa Brasiliassa.

* Lisätietoa Dakar2012 -kongressista

* Kongressille esitetyt kannanottoluonnokset, mm. Tiibetistä, ACTA:sta, alkuperäiskansoista ja ilmastonmuutoksesta.

TUE KEHITYSMAIDEN VIHREITÄ -

LAHJOITA GLOBAL GREENS -KONGRESSIN JÄRJESTELYIHIN: NYT!

Varojenkeräys Dakarin kongressia jatkuu kongressiin asti. Jokainen lahjoitus vihreälle kongressille on tärkeä – lahjoituksilla mahdollistetaan kongressin toteutuminen ja tuetaan mm. Afrikan vihreiden vapaaehtoisten osallistumista ja korvataan muiden kehitysmaiden vihreiden matkakuluja.
Ole hyvä ja auta lahjoituksellasi meitä tekemään Maailman vihreiden kongressista TODELLA maailmanlaajuinen ja TODELLA vihreä. Kaikki summat ovat avuksi!

Lahjoittaa voit suoraan Global Greensille (luottokortti tai paypal) tämän linkin kautta.

BLOGEJA GLOBAL GREENS -KONGRESSISTA:

Merja Kähkönen: All quiet in the Western African front (25.3.2012)

Marja Kähkönen: Global Young Greens tuli taloon (28.3.2012)

Anne Bland: Senegal on ja pysyy demokratiana (30.3.2012)

Merja Kähkönen: Hyötyä vai eikö hyötyä? Siinä vasta pulama (30.3.2012)

Anne Bland: Senegaliin vihreä ympäristöministeri! (5.4.2012)

Kaikki EGP-blogit