Riikka Karppinen

Varapuheenjohtaja

Olen 24-vuotias toisen kauden kunnanvaltuutettu, kh:n jäsen, valtuustoryhmän puheenjohtaja, ympäristövaikuttaja ja reservin kersantti Sodankylästä. Opiskelen Helsingin yliopistossa suomen kieltä, kotimaista kirjallisuutta ja saamentutkimusta. Työskentelen järjestösihteerinä Pohjola-Nordenin nuorisoliitossa. Vihreissä olen toiminut vuodesta 2012 lähtien: paikallisyhdistyksemme puheenjohtajana, LaViNan hallituksessa sekä Vihreiden nuorten hallituksessa vuonna 2015.

Vihreillä on nyt tilaisuutensa kasvaa aidosti koko maan puolueeksi. Vakiintuminen uskottavaksi vaihtoehdoksi myös vihreille perinteisten kannatusalueiden ulkopuolella vaatii sitä, että puolueen valtakunnallisina kasvoina esiintyy alueellisesti puhuttelevia poliitikkoja, sekä teemoja myös kasvukeskusten ulkopuolelta. Piirien resurssien tulee olla riittävät, ja paikallistoimijoiden työn tukeminen on elinehto sille, että vihreät tavoitteet toteutuvat läpileikkaavasti kaikilla politiikan tasoilla. Aktiiviset ja motivoituneet paikallistoimijat luovat pohjan koko puolueen olemassaololle.

Vihreiden varapuheenjohtajana pyrin jatkamaan johdonmukaista, tuloksesta työtäni ympäristön, koulutuksen, yhdenvertaisuuden ja kestävän tulevaisuuden puolesta. Mitä suurempia me valtakunnallisesti olemme, sitä enemmän meidän politiikallamme on painoarvoa. Tuhannet Lapissa vihreitä äänestäneet ansaitsevat edustajansa puolueen johtopaikoille – varsinkin, koska vaalipiiristä ei ole koskaan valittu vihreää kansanedustajaa. Tuodaan esiin kannattajiemme ääni eri taustoista, kaikkialla maassa. Tehdään yhdessä vihreistä vaikuttava koko maan puolue!