Vihreiden neuvoa-antava jäsenäänestys puolueen puheenjohtajasta 2011

Onko äänesi saapunut perille?

Tältä sivulta voit tarkistaa, onko äänesi sisältävä palautuskuori saapunut jo perille äänestyksen vastauslähetysosoitteeseen.

Kirjoita allaolevaan laatikkoon palautuskuoresi satunnaistunniste(*) eli palautuskuoreen painettu numerosarja ja klikkaa ”Tarkista”

Jos et ole muistanut kirjoittaa satunnaistunnistettasi ylös, ei huolta! Voit tarkistaa onko kuoresi saapunut perille myös lähettämällä sähköpostia osoitteeseen jasenaanestys@vihreat.fi.

Tämä sivu ei tallenna mitään tietoja.

(*) Mikä on satunnaistunniste?

Jokaiseen palautuskuoreen on painettu satunnaistunniste eli numerosarja, joka yksilöi äänestäjän paljastamatta tämän henkilöllisyyttä. Sen avulla varmistetaan että ääni on saapunut äänioikeutetulta henkilöltä ja että kukaan ei voi äänestää kahdesti. Kirjoittamalla muistiin oman satunnaistunnisteesi ennen kuin postitat palautuskuoren voit varmistaa tältä sivulta, että äänesi on saapunut perille.

Palautuskuoressa on sisällä valkoinen, tunnisteeton äänestyskuori, jonka sisään itse äänestyslippu on suljettu. Ennen ääntenlaskentaa tunnisteella varustetut palautuskuoret ja niiden sisällä olevat tunnisteettomat äänestyskuoret erotetaan toisistaan ja äänestyskuoret sijoitetaan uurnaan. Tämän jälkeen on mahdotonta yhdistää annettua ääntä ja tunnisteella varustettua palautuskuorta toisiinsa.

Äänesi on toisin sanoen suojassa tunnisteettoman äänestyskuoren sisällä, joten kukaan ei voi yhdistää antamaasi ääntä sinuun. Kun uurna avataan ääntenlaskua varten, siellä on vain tunnisteettomia äänestyskuoria, jotka nekin puolestaan avataan vasta ääntenlaskun alkaessa. Vaalisalaisuutesi on siis turvattu!