Valtuustoaloite / Elina Rantanen, Turku

Turku-strategian mukaan liikenteen käyttöä kaupungissa pyritään suuntaamaan enemmän joukko- ja kevyen liikenteen käyttöön yhä kasvavan yksityisautoilun sijaan. Joukkoliikenne tarvitsee uusia matkustajia, jotta kokonaismatkustajamäärä saadaan kasvuun ja joukkoliikennepalveluja pystytään kehittämään.

Yksi ryhmä, jolle joukkoliikennettä kannattaisi markkinoida, on kaupungin uudet asukkaat. Uudet asukkaat saavat muuttaessaan Turkuun kaupungilta tervehdyksen. Tähän tervehdykseen voisi liittää tietoa joukkoliikenteestä. Aikataulujen ja lipputuoteinfojen lisäksi tervehdyksessä voisi olla mukana ilmainen kertalippu, joka houkuttelisi Turun joukkoliikennettä tuntemattomat asukkaat kokeilemaan bussimatkustamista. Ilmaisen kertalipun lisäksi uusille asukkaille pitäisi tiedottaa erilaisista lipputyypeistä, jotta he kokeilumatkan jälkeenkin löytäisivät joukkoliikenteen palvelut.

Me allekirjoittaneet valtuutetut esitämme, että uusille turkulaisille lähetettävään tervehdykseen liitetään ilmainen joukkoliikenteen kertalippu sekä aikatauluvihko ja informaatiota lipputuotteista.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!