Tule mukaan valmistelemaan Vihreiden poliittista ohjelmaa!

Toukokuussa 2010 järjestettävä Vihreiden puoluekokous hyväksyy vihreälle puolueelle uuden poliittisen ohjelman. Se on eduskuntavaaliohjelman korvaava asiakirja, joka keskittyy laajempiin periaatteellisiin poliittisiin linjauksiin: ajatuksena on, että poliittisesta ohjelmasta selviää koko joukko Vihreiden poliittisia tavoitteita.

Poliittisesta ohjelmasta pitää välittyä tiivis kokonaiskuva siitä, miten viherrämme maailmaa seuraavien neljän vuoden aikana. Kaikkia tavoitteitamme ei jo tilanpuutteen vuoksi ohjelmassa voi sanoa, vaan tärkeintä on kirjata keskeisimmät tavoitteet, joihin seuraavan neljän vuoden aikana pyrimme ja kertoa peruslinjoiltaan ne keinot, joilla niihin pyrimme.

Vihreiden poliittista ohjelmaa valmistellaan avoimesti ja läpinäkyvästi - kommentointi- ja muokkausmahdollisuus on aivan jokaisella. Kaikki muutosehdotukset käydään läpi poliittisen ohjelman valmistelutyöryhmässä, joka tekee muutosten perusteella muutoksia pohjaesitykseen. Lopulta ohjelma viedään puoluekokoukseen, jossa ohjelmaa on vielä mahdollista muuttaa.

KOMMENTOINTI-IKKUNA ON PÄÄTTYNT! KIITOS SADOISTA KOMMENTEISTA.  :-)

Tutustu poliittiseen ohjelmaan

Ohjelmaluonnos PDF-muodossa | MS Word -muodossa (.doc) | OpenOffice-muodossa (.odt)

Muutosesitykset poliittiseen ohjelmaan ja muu palaute

Tapoja poliittisen ohjelman kommentointiin on useita. Valitse tavoista suosikkisi - vaikuta yhdellä tai vaikka kaikilla tavoilla!

1: Tupaillat

Liki kaikki Vihreiden paikallisyhdistykset järjestävät keskustelutilaisuuksia, tupailtoja ynnä muita tilaisuuksia, joissa poliittisesta ohjelmasta puhutaan. Osallistu yhdistyksen tilaisuuteen - tapaat mukavia ihmisiä ja pääset puhumaan politiikkaa. Tilaisuuksien aikataulut saat selville yhdistyksesi hallitukselta. Yhdistyslistaan >

2: Foorumikeskusteluun osallistuminen

Voit kommentoida poliittista ohjelmaa Vihreiden sisäisellä keskustelufoorumilla, joka on avoin kaikille Vihreiden jäsenille. Foorumilla pääset pohtimaan poliittisen ohjelman sisältöjä yhdessä muiden Vihreiden kanssa. Keskustelut luetaan ja niistä tehdään yhteenveto poliittisen ohjelman työryhmälle. Foorumiin >

3. WWW-kommentointi palautelomakkeen kautta

Ohjelman kommentointi onnistuu myös verkossa. Näin: 1) lue poliittinen ohjelma; 2) lähetä ohjelmasta avointa palautetta, kommentteja tai muutos- ja poistoehdotuksia palautelomakkeen kautta. Kaikki palaute luetaan ja käsitellään poliittisen ohjelman työryhmässä. Palautteen antaminen on nimetöntä. Lomakkeeseen >

4. Editointi netissä A.nnotate.com:n kautta

Poliittista ohjelmaa voi kommentoida myös a.nnotate.com -palvelussa. Sen idea on yksinkertainen: klikataan haluttua tekstinkohtaa, jätetään kommentti - ja kommentoidaan muiden jättämiä kommentteja. Tämä tekstinmuokkaustapa on mukavan yhteisöllinen. Muista lukea käyttöohjeet täältä ennen kommentointia. Editoimaan >

Yllä mainittujen tapojen lisäksi poliittista ohjelmaa voi kommentoida Vihreiden Facebook-ryhmässä sekä mikrobloggaajayhteisö Qaikussa.