Krista Mikkonen puheenjohtajaehdokas Krista Mikkonen puheenjohtajaehdokas

Krista Mikkonen

Hei vihreät ystävät!

Teimme kuntavaaleissa valtavan hienon tuloksen ympäri maata, kiitos siitä kuuluu Sinulle! Kannatuksemme nousi sekä isoissa kaupungeissa että maakunnissa. Tästä on hyvä lähteä rakentamaan Vihreistä yhä vahvemmin koko maan vastuunkantajaa, suomalaisia yhdistävää puoluetta.

Tulevaisuuden rakentaminen vaatii rohkeutta ja taitoa etsiä ratkaisuja riittävän pitkälle, kykyä ymmärtää ihmisten arkea eri puolilla maata, uskallusta muuttaa rakenteita luomaan kestävää elämänmenoa ja yhteiskuntaa.

Ilmastonmuutos, luontoarvojen häviäminen, työn ja talouden murros sekä ihmisten eriarvoistuminen ovat asioita, jotka meidän on ratkaistava. Muutos tehdään yhdessä!

Uskon, että pitkä kokemus vihreästä politiikasta yli kahdenkymmenen vuoden ajalta, hyvä kentän ja puolueen linjojen tuntemus, käytännön työ vihreässä politiikassa niin valtakunnan tasolla kuin kotikunnassa, paikallisyhdistyksissä ja puoluehallituksessa antaa hyvän pohjan toimia joukkomme keulakuvana, lujana ja luotettavana vihreänä puheenjohtajana.

Olen valmis haasteeseen.

s. 15.11.1972 Haminassa, koti Joensuussa
Biologi, kolmen teinipojan äiti ja yrittäjän puoliso
Vihreä kuntapoliitikko 1995-