Ehdolla valtuuskunnan puheenjohtajaksi

Hyvä puoluekokousväki, bästa deltagare i De Grönas partikongress!

Olen halukas jatkamaan puoluevaltuuskunnan puheenjohtajana toisenkin kauden. Valtuuskunnan rooli puolueen jäsenten äänenä on viime aikoina korostunut, mikä on hyvä. Tämän kevään hallitusyhteistyökeskustelut ovat osoittaneet hyvin konkreettisesti, että puolue tarvitsee laajasti puoluekenttää edustavan aktiivisen elimen, jolla on vahvoja näkemyksiä.

Valtuuskunta toimii eduskuntaryhmän ja puoluehallituksen kosketuspintana jäsenistöön. Tämä hedelmällinen yhteistyö on erityisen tärkeä puolueen kantoja linjatessa.

Jag ställer mig till förfogande för en andra period som ordförande för partidelegationen. Som 42-årig företagare och familjefar från Sjundeå erbjuder jag en lämplig mix av erfarenhet, ledarskap och diplomati samt en gedigen kännedom av såväl landsbygdens som storstädernas utmaningar.

Uudenmaan Vihreät (26.4.), Vihreät Yrittäjät (13.5.) sekä Finlands Svenska Gröna (12.5.) esittävät minua jatkokaudelle, lisäksi olen tarvittaessa ehdolla puoluehallitukseen (UuVi 26.4.).