« takaisin kuntalistaan

Ehdokkaiden tarkemmat esittelyt ja muuta tietoa Vakka-Suomen Vihreiden sivuilla »

2 Nurmi, Tapio
koneteknikko

"Olen 50-vuotias koneteknikko. Minulla on neljä lasta, joista nuorin enää asuu kotona. Asun maaseudun rauhassa remontoiden pikkuhiljaa vanhaa taloamme. Kotona meillä on neljä koiraa ja kissavanhus. Olen ollut aikaisemminkin ehdokkaana ja sitä kautta päässyt mukaan lautakuntatyöhön. Olen ollut ympäristölautakunnassa kahdella kaudella, 1997-2004, ensin vara- sitten varsinaisena jäsenenä. Viime kaudella vihreät eivät saaneet lautakuntapaikkoja. Olen ammatillisen koulutuksen (Novidan) johtokunnan varajäsen. Olen myös Uudenkaupungin teatterin kannatusyhdistyksen hallituksen varajäsen ja paikallisen psoriasisyhdistyksen hallituksen varapuheenjohtaja. Päätöksenteossa pidän tärkeänä tarkastella asioita pienen ihmisen kannalta tasapuolisuutta noudattaen."

3 Nevad, Mona
eläkeläinen

"Olen 57 vuotias eläkkeellä oleva sairaanhoitaja. Perheeseeni kuuluu erähenkinen aviomies sekä neljä maailman parasta koiraa. Olemme äskettäin muuttaneet Lokalahdelle vanhaan taloon, jota pikkuhiljaa saneeraamme. Koirien ja muiden eläinten lisäksi arvostan Suomen luontoa aivan erityisesti. Ideologialtani olen Ekovihreä, lähinnä kuitenkin kannatusjäsen. Kunnallisvaaleihin lähden ehdokkaaksi toista kertaa, parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Olen pehmeiden arvojen ja vapaiden valintojen kannattaja. Tämän päivän valinnat tulisi kuitenkin tehdä siten että huomenna syntyvät vielä voisivat uida meressä ja hengittää ilman suojuksia."

4 Sorvaniemi, Jonny
operaattori

"Olen 23-vuotias operaattori ja kanin kasvattaja. Tällä hetkellä perheeseeni kuuluu rauhaa rakastavan miesystäväni lisäksi 12 kania.

Olen kotoisin Uudestakaupungista, mutta muutimme Nokialle 80-luvun loppupuolellla. Takaisin Uuteenkaupunkiin muutin viime keväänä ja olen tuntenut oloni erittäin kotoisaksi. Olen luontoa ja merellistä ilmastoa rakastava ihminen ja haluan olla ihmisen ja eläinten asialla Meidän kaikkien tulisi elää niin, että jälkeläisemme saisivat nauttia luonnosta vähintään yhtä paljon kuin mekin.

Tampereella asuessani toimin maaliskuun 2007 eduskuntavaaleissa kansanedustaja Oras Tynkkysen tukiryhmässä."

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!