Oma-aloitteinen, joustava ja kuunteleva. Ne ovat ominaisuudet, jotka Outi Silfverberg, 27, on havainnut tärkeiksi piiriyhdistyksen toiminnanjohtajan työssä.

– Etenkin siinä, miten voi parhaiten tukea yhdistyksiä, tarvitaan herkkyyttä kuunnella ja aistia niiden toiveita, tammikuun alussa työssään aloittanut Outi summaa.

Veera Lammen äitiysloman sijaisena toimiva Outi päätyi Vihreisiin ympäristöjärjestöjen kautta. Vihreän ”leimaa” hän on kantanut jo pitkään, vaikka puolueeseen hän liittyi vasta hiljattain. Ympäristöasiat ovat tuttuja jo perhetaustan myötä, ja sosiologian opintoihin limittyi Helsingin yliopistossa luontevasti ympäristönsuojelutiede.

Uudessa työssään Outi hyppäsi jo liikkeellä olevaan kampanjajunaan.

– Oikeastaan vasta eduskuntavaalien jälkeen huomasi, miten stressaavaa aikaa se oli ollut. Onneksi ympärillä on ollut valtavasti tukea, Outi kiittelee.

Vaalien jälkeen Uudellamaalla ollaan keskitytty uusien – ja vanhojenkin – jäsenien aktivoimiseen.

– Uudet jäsenet ovat meille voimavara ja heidän ajatuksiaan on tärkeä kuulla. Toivon, että mahdollisimman moni lähtee mukaan toimintaan, Outi sanoo.

Hyviä mahdollisuuksia sekä vanhojen että uusien jäsenien kuunteluun onkin luvassa: Uudenmaan Vihreät järjestää pian kaksi alueellista uusien iltaa – toisen Järvenpäässä 7. kesäkuuta ja toisen Karjaalla 16. kesäkuuta.

– Niihin ovat tervetulleita ihan kaikki – myös ne, jotka eivät ole Uudeltamaalta tai edes jäseniä, Outi lupaa.

Lisää tietoa Uudenmaan Vihreiden toiminnasta löydät osoitteesta www.uudenmaanvihreat.fi.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!