Maria Ohisalo puheenjohtajaehdokas Maria Ohisalo puheenjohtajaehdokas

Maria Ohisalo

Olen 32-vuotias 15.6. yhteiskuntatieteiden tohtoriksi väittelevä, helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu ja Vihreiden vpj sekä ViNOn pj vuosina 2013-2014.

Haluan tehdä Vihreistä yhdessä tulevaisuuspuolueen, jonka politiikka pohjaa populismin sijaan tutkittuun tietoon, joka vastaa muuttuvan maailman haasteisiin ja jossa jokaisella on paikka vaikuttaa. Kampanjaani ohjaavat neljä temaattista kärkeä.

ERIARVOISTUMISEN PYSÄYTTÄMINEN

Syrjäyttäminen lähtee usein jo kohdusta. Suomi tarvitsee pitkäjänteisen eriarvoistumisen vastaisen ohjelman. Tuetaan rakentamista, jotta syntyy työtä ja kohtuuhintaisia asuntoja. Ehkäisemällä huono- osaisuutta jo ennalta säästymme inhimillisiltä tragedioilta, säästämme kustannuksissa ja jokainen voi kukoistaa tavallaan.

MAHDOLLISUUKSIEN TYÖMARKKINAT

Työ muuttuu, ja meidän täytyy muuttaa koulutusta, luoda mahdollisuuksia uudelleenkoulutukseen ja vahvistaa ihmisten toimintakykyä muuttuvilla työmarkkinoilla. Tarvitsemme joustavat ja mahdollisuuksia luovat työmarkkinat sekä vahvan perusturvan, joka tarvittaessa auttaa elämässä eteenpäin.

KOHTUUS KESKIÖÖN

Ekologinen jalanjälkemme on maailman suurimpia – pienennetään sitä yhdessä. Asuminen, liikkuminen ja syöminen ovat henkilökohtaisia valintoja, mutta kestävä politiikka luo niille parhaat puitteet. Ilmastonmuutoksen torjuminen ja siihen sopeutuminen vaatii kiertotaloutta, uusia energiainnovaatioita ja vihreän teknologian ja energian ratkaisuja nyt.

KASVUA YMPÄRISTÖN SALLIMISSA RAJOISSA

Toimivat markkinat voivat tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen etenemisen hidastamiseksi ja luoda työpaikkoja uusille kestäville aloille. Markkinat tarvitsevat kuitenkin sosiaalista ja ympäristön kestävyyden kannalta olennaista sääntelyä. Tarvitaan myös lisää vihreää yrittäjyyttä.

Minuun saa mielellään olla yhteydessä kaikissa asioissa: maria.ohisalo@vihreat.fi (@gmail.com vie samaan), 0407034185

www.mariaohisalo.fi/puheenjohtajaksi
facebook.com/OhisaloMaria