Mika Flöjt puheenjohtajaehdokas Mika Flöjt puheenjohtajaehdokas

Mika Flöjt

42-vuotias, YTM / kansainväliset suhteet, Tutkija / freelancer, valtuutettu ja Kuusamon kaupunginhallituksen jäsen. Koillismaan Vihreiden puheenjohtaja ja varakansanedustaja. Maaseutu- ja erävihreiden perustajajäsen sekä ensimmäinen varapuheenjohtaja.

Olen toiminut yli 20 vuotta aktiivisesti paikallisilla, kansallisilla ja kansainvälisillä kalastus-, ympäristö-, ilmasto- ja energiafoorumeilla. Olen perehtynyt pohjoisten alueiden erityiskysymyksiin ja viime aikoina erityisesti kaivos- ja energiakysymyksiin.

Tuon puheenjohtajakisaan pohjoista ulottuvuutta sekä ymmärrystä maaseudun ja kaupunkien keskinäisriippuvuudesta. Puhdas luonto ja vesistöt, luonnontuotteet ja ruokatuotanto kytkeytyvät vahvasti yhteiskunnan turvallisuuteen voimistuvien globaalimuutoksien aikakaudella.

Kaivoslakia on päivitettävä. Saastuttavan Talvivaara-Terrafamen tukeminen on lopetettava. Tarvitsemme hajautettuja hybridiuusiutuvan energiantuotantoa, joka työllistää ja luo yrittäjyyttä maaseudulla ja kaupungeissa - ei kiitos uraanivoimaa. Puolustakaamme yhdessä eurooppalaisen Vihreän liikkeen arvoja Suomen ja pallon parhaaksi!