Valtuustoaloite 2009 / Teea Kortetmäki, Muurame

Energiansäästö ja energiatehokkuuden parantaminen ovat kuntatasolla keskeisiä toimia ilmastonmuutoksen torjunnassa. Energiansäästö merkitsee lähes poikkeuksetta myös taloudellista etua kunnalle joko välittömästi tai lyhyellä takaisinmaksuajalla.

Kuntien energiaohjelma (KEO) on vapaaehtoinen sopimus, joka on tarkoitettu pienille kunnille energiatehokkuuden parantamiseksi ja uusiutuvan energian käytön lisäämiseksi. Sopimus on voimassa vuosina 2008-2016. Energiaohjelmaan liittynyt kunta voi saada parhaimman tuen energiakatselmuksiin ja energiatehokkuutta parantaviin investointeihin. Tarkempaa tietoa energiaohjelmasta saa Motivan kotisivuilta www.motiva.fi

Me allekirjoittaneet esitämme, että Muuramen kunta liittyy kuntien energiaohjelmaan (KEO) ja ryhtyy toimenpiteisiin energiatehokkuuden parantamiseksi ja uusiutuvan energian edistämiseksi Muuramen kunnassa. Energiaohjelman liittymisasiakirja (Dnro: 17/804/2007) on aloitteen liitteenä.

Energiaohjelmaan liittyvä kunta toimittaa kaksi asianmukaisesti (liite) täytettyä ja allekirjoitettua liittymisasiakirjaa Motiva Oy:lle tarkistettavaksi ja liittymisrekisteriin merkittäväksi.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!