Sinnemäki ja Laturi Turussa: Vihreiden tavoitteena kaksi meppiä, kaksikymmentä kansanedustajaa

Vihreiden Sinnemäki ja Laturi puolueensa tulevaisuudesta Turussa:
VIHREIDEN TAVOITTEENA KAKSI MEPPIÄ JA VÄHINTÄÄN KAKSIKYMMENTÄ KANSANEDUSTAJAA

Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja, puolueen puheenjohtajaehdokas Anni Sinnemäki sekä puoluesihteeri Panu Laturi esittelivät näkemyksiään Vihreiden tulevaisuudesta lauantaina Turussa Vihreä Suomi -kiertueella. Ensi kesän eurovaaleissa Vihreät tavoittelevat kahta europarlamentaarikon paikkaa. Kahden vuoden kuluttua pidettävissä eduskuntavaaleissa Vihreät tavoittelevat vähintään kahtakymmentä kansanedustajaa.

- Kahden europarlamentaarikon tavoitteemme on haastava, mutta tutkimusten ja aiempien vaalitulosten perusteella se on täysin mahdollinen. Meillä on eurovaalien paras ehdokaslista. Meillä on erinomainen, ilmasto- ja talouskriisin ratkaisun esittelevä yleiseurooppalainen vaaliohjelma, jonka takana ovat kaikki Euroopan vihreät puolueet. Meillä on innokas ja positiivinen aktiivijoukko, joka näkyy kaduilla niin Turussa kuin Turengissakin. Siinä ensi kesän vihreän eurovaalivoiton resepti, Sinnemäki luettelee.

Turussa vihreitä aktiiveja tavanneet Sinnemäki ja Laturi esittelivät eurovaalitavoitteiden ohella näkemyksiään vihreiden keskipitkän ja pitkän aikavälin tavoitteista. Niitä yhdistää ajatus kasvusta. Sekä Sinnemäki ja Laturi että turkulaiset vihreät aktiivit olivat yhtä mieltä siitä, että tulevaisuudessa vihreiden tulee tavoitella entistä suurempaa kannatusta.

- Puoluesihteerinä tavoitteeni on valinnastani lähtien ollut, että Vihreistä kasvaa vähintään kahdenkymmenen kansanedustajan puolue vuoden 2011 eduskuntavaaleissa. Tavoite ei ole muuttunut miksikään, toiselle puoluesihteerikaudelle pyrkivä Laturi linjaa.

Vihreät tavoittelevat kasvua pitämällä kiinni puolueen vihreistä arvoista.

- Politiikan radikaalille muuttamiselle ei ole tarvetta. Meille on nyt ja tulevaisuudessa tärkeää pitää kiinni vihreistä arvoista - muun muassa ympäristöstä huolehtimisesta, tasa-arvosta, sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta; siitä, että sekä nykyisillä että tulevilla sukupolvilla on mahdollisuus hyvään elämään. Arvomme ovat globaaleja, ja ne puhuttelevat yhä useampia. Siksi kasvutavoitteemme sekä euro- että eduskuntavaaleissa on realistinen, Sinnemäki perustelee.

Kuvia Turun tapahtumasta (kuvaaja: Vesa Saarinen) lehdistökäyttöön osoitteessa: http://www.vihreat.fi/node/4049