Vihreiden järjestöpäälliköksi Ville Tuominen ja kampanjakoordinaattoriksi Leena Rantanen

Vihreiden uudeksi järjestöpäälliköksi on valittu Ville Tuominen ja eurovaalien kampanjakoordinaattoriksi Leena Rantanen.

Tuominen on koulutukseltaan taiteen maisteri Aalto-yliopiston taiteen ja suunnittelun korkeakoulusta. Hän toimii parhaillaan kuvataiteen opettajana Nummi-Pusulassa ja aloittaa järjestöpäällikön tehtävässä tammikuussa 2014. Tuominen on aikaisemmin työskennellyt Vihreiden kampanjapäällikkönä, Helsingin Vihreiden vaalipäällikkönä ja Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton pääsihteerinä.

- Puolueessa on vahva halu kasvaa uudenlaiseksi jäsen- ja aktiivivetoiseksi liikkeeksi. Tätä mahdollistamaan lähden innolla, Tuominen sanoo.

Yrittäjätaustainen Leena Rantanen aloittaa kampanjakoordinaattorina syyskuun alussa. Hän on toiminut tapahtumatuottajana Pekka Haaviston presidentinvaalikampanjassa ja vihreiden kampanjaharjoittelijana viime kunnallisvaaleissa. Rantanen opiskelee kulttuurituotantoa Metropolia AMK:n aikuiskoulutuksessa.

- Olen iloinen, että pääsen tekemään eurovaalikampanjaa puolueessa, jossa kannatetaan unionillekin tärkeitä arvoja, kuten vapautta ja oikeudenmukaisuutta. Tulevat vaalit ovat vihreille mahdollisuus edistää kestävän kehityksen ja avoimen politiikan periaatteita EU-tasolla ja vaikuttaa näin Euroopan tulevaisuuteen, Rantanen sanoo.