Vihreä kirje - toukokuu 2014

Hyvä vihreä,

Tervetuloa lukemaan toukokuun Vihreään kirjettä. Tämän kirjeen pääaiheena on lähestyvät eurovaalit.

Muita aiheitamme:

Eurovaaleihin enää hetki aikaa

Avasimme kaikkia eurooppalaisia vihreitä puolueita yhdistävän eurovaalikampanjan tiistaina Helsingissä. Näyttävää ja iloista tilaisuutta oli seuraamassa joukko ihmisiä - äänestäjiä, ehdokkaita, aktiiveja, median edustajia.

Kampanjamme tunnuslause on "Uudista Eurooppa, valitse Vihreät". Sama tunnus toistuu eri kielillä eurooppalaisten sisarpuolueidemme vaalikampanjoissa. Se on osoitus vihreiden puolueiden yhteistyötä: päättyvällä parlamenttikaudella vihreä europarlamenttiryhmä oli parlamentin yhtenäisin.

Meillä Suomessa puhumme eurovaaleissa tärkeistä teemoista. Puolustamme vapautta ja oikeudenmukaisuutta. Korjaamme työttömyyden ja talouden ongelmia. Teemme ratkaisuja maailman pelastamiseksi ilmastokriisiltä. Korjaa, puolusta, pelasta!

Eurovaaliteemamme >

Tunnelmia kampanja-avauksesta >
Euroopan vihreiden kärkiehdokas Ska Kellerin avauspuhe >
Ville Niinistön puhe kampanja-avauksessamme >

Sinun apuasi tarvitaan

Kampanjamme on siirtynyt kuumimpaan vaiheeseensa. Loistavat ehdokkaamme tarvitsevat sinun apuasi, jotta saamme vihreämmän Euroopan. Meillä on erinomaiset mahdollisuudet uusia molemmat paikkamme parlamentissa ja kasvattaa kannatustamme, mutta se vaatii ahkeraa uurastusta viimeisten kampanjaviikkojen aikana.

Näin voit auttaa:

1)
Liity suosikkiehdokkasi - tai useamman ehdokkaan - tukiryhmään ja osallistu vaalityöhön. Liity täältä >
2)
Tunnusta väriä. Kerro sosiaalisessa mediassa ja ystävillesi vaikkapa kahvipöydässä, että tuet Vihreitä. Voit kertoa myös ketä äänestät. Jokaikinen tuen osoitus auttaa!
3)
Jaa vihreiden viestejä sosiaalisessa mediassa. Voit jakaa esimerkiksi Facebook-materiaaliamme, Twitter-päivityksiämme tai verkkosivujamme. Facebookiin täältä >
4)
Jalkaudu - voit esimerkiksi jakaa ehdokkaiden kampanjaesitteitä kaduilla, tai pudottaa niitä naapureidesi postilaatikoihin iltalenkin aikana.
5)
Lahjoita lantti: joka euro on tarpeen. Lahjoita täältä >
6)
Äänestä vihreitä. Vain muistamalla äänestää vihreitä saamme vihreämmän Euroopan.

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.