Verkkosivupakettiin on saatavilla oma verkko-osoite, esimerkiksi mallia www.etunimisukunimi.fi! Oma osoite on yksilöllinen ja helppo muistaa - se helpottaa sivujen markkinointia ja kasvattaa tunnettuutta.

Verkko-osoitteen liittäminen verkkosivupakettiin on lisäpalvelu, jonka kustannuksista vastaa sivupaketin käyttäjä ja toiminnasta verkkosivupaketin palveluntarjoaja Sigmatic.

Osoitteen tilaaminen on täysin vaaratonta - mikään ei voi esimerkiksi mennä "rikki" osoitteen tilaamalla. Vaikka tilaisit uuden verkko-osoitteen, vanha esim. henkilot.vihreat.fi/etunimi.sukunimi -osoitteesi toimii normaalisti myös verkko-osoitteen tilaamisen jälkeen - pääset siis sivuillesi sekä uuden osoitteesi (esim. etunimisukunimi.fi) että vanhan osoitteesi (esim. henkilot.vihreat.fi/etunimi.sukunimi) kautta!

Paljonko uusi verkko-osoite maksaa?

Osoitteen hinta Vihreän verkkosivupaketin käyttäjälle koostuu kahdesta elementistä: 1) tilaus- ja palvelumaksusta ja 2) verkko-osoitteen hinnasta. Jos käytössäsi on jo verkko-osoite, jonka vain haluat siirtää osoittamaan sivupakettiisi, hinta koostuu pelkästään 10 euron suuruisesta tilaus- ja palvelumaksusta.

1. Tilaus- ja palvelumaksu

Osoitteen siirrosta ja/tai käyttöönotosta ja "asentamisesta" veloitetaan kertaluonteinen 10 euron maksu.

2. Verkko-osoitteen hinta

Osoitteen hinta riippuu siitä, minkä osoitepäätteen (.fi, .com, .net, .org...) haluaa hankkia. Hinnat vaihtelevat myös palveluntarjoajan mukaan. Yhteistyökumppanimme, Sigmaticin, hinnat löytyvät oheisen linkin takaa:

Miten tilaan osoitteen Vihreiden verkkosivupaketin peruspakettiin?

Alla yksinkertaiset ohjeet sille, miten uuden osoitteen tilaaminen verkkosivupakettia varten palveluntarjoajalta onnistuu. Huomaa erityisesti kohdat 4 ja 5! Jos olet jo tilannut verkkosivupaketin, ohita kohta 1.  :)

1. Tilaa Vihreiden verkkosivupaketti ja odota, että se saadaan toimintakuntoon. Osoitteen voit tilata vasta, kun sivupaketti on maksettu ja pystytetty toimintakuntoon.
  2. Mieti, minkä osoitteen (esim. etunimisukunimi.fi) haluat osoittamaan sivupakettiisi.
  3. Tarkista, onko osoite vapaana. Mene osoitteeseen http://www.sigmatic.fi/ ja kirjoita sivun oikean ylälaidan laatikkoon haluamasi osoite. Järjestelmä ilmoittaa, onko osoite vapaana. Jos on, voit tilata sen.
  4. Lähetä sähköpostia osoitteeseen myynti@sigmatic.fi. Kerro sähköpostissa alla olevat asiat. Ne ovat kaikki erittäin tärkeitä tietoja - varmista, että tiedot ovat oikein!

• Osoite, jonka haluat tilata (esim. etunimisukunimi.fi)
    • Kerro, että osoite tulee Vihreään verkkosivupakettiin
    • Laskutusosoite kirjepostia varten. Eli "kotiosoitteesi", l. etanapostiosoitteesi - ei sähköpostiosoitetta.
    • Mikäli tilaat .fi -osoitteen, liitä mukaan HETU (jos tilaajana on henkilö) tai Y-tunnus (jos tilaajana yhdistys).

5. Lähetä sähköpostia osoitteseen sivupaketti-tuki@vihreat.fi. Kerro sähköpostissa alla olevat asiat. Ne ovat kaikki erittäin tärkeitä tietoja - varmista, että tiedot ovat oikein!

• Osoite, jonka tilasit Sigmaticilta (esim. etunimisukunimi.fi)
    • Verkkosivusi nykyinen osoite

6. Palveluntarjoaja asettaa osoitteen toimintaan.
  7. Saat postitse laskun. Sen loppusumma koostuu palvelumaksusta ja osoitteen hinnasta (ks. yllä).

Miten tilaan verkko-osoitteen laajaan pakettiin tai verkostolle?

Jos sinulla ei ole entuudestaan omaa verkko-osoitetta ja haluat sellaisen käyttöösi Vihreän sivupaketin laajanpaketin tai oman verkoston yhteyteen, toimi seuraavasti.

1. Mieti, minkä osoitteen (esim. etunimisukunimi.fi) haluat osoittamaan sivupakettiisi.
  2. Tarkista, onko osoite vapaana. Mene osoitteeseen http://www.sigmatic.fi/ ja kirjoita sivun oikean ylälaidan laatikkoon haluamasi osoite. Järjestelmä ilmoittaa, onko osoite vapaana. Jos on, voit tilata sen.
  3. Lähetä sähköpostia osoitteeseen myynti@sigmatic.fi. Kerro sähköpostissa alla olevat asiat. Ne ovat kaikki erittäin tärkeitä tietoja - varmista, että tiedot ovat oikein!

• Osoite, jonka haluat tilata (esim. etunimisukunimi.fi)
    • Kerro, että osoite tulee Vihreään verkkosivupakettiin

4. Tilaa ja maksa sivupaketti Vihreästä verkkokaupasta. Kerro tilauksen yhteydessä tilaamasi verkko-osoite.
  5. Sivupaketti toimitetaan mahdollisimman nopeasti, normaalisti viikon sisällä kun verkko-osoitteesi on toiminnassa.
  6. Saat postitse laskun verkko-osoitteesta.

Miten ohjaan vanhan, aiemmin toisaalta ostamani osoitteen osoittamaan peruspakettiin?

Myös vanhojen, jo olemassa olevien verkko-osoitteiden käyttö omassa verkkosivupaketissa on mahdollista. Tällaisessa tapauksessa tarvitset tietoosi osoitteesi valtuutusavaimen. Mikäli valtuutusavain ei ole tiedossasi, ota yhteyttä tahoon, josta tai jolta verkko-osoitteen olet tilannut.

Osoitteen siirrosta ja konfiguroinnista verkkosivupaketin käyttöön palveluntarjoaja, Sigmatic, veloittaa ehdokkaalta 10 euron (sis. alv) suuruisen palvelumaksun.

1. Selvitä, mikä on valtuutusavaimesi.
  2. Lähetä sähköpostia osoitteeseen myynti@sigmatic.fi. Kerro viestissä:

• Valtuutusavain
    • Osoite, jonka haluat siirtää (esim. etunimisukunimi.net)
    • Kerro, että osoite tulee Vihreään verkkosivupakettiin
    • Laskutusosoite kirjepostia varten - ei siis sähköpostiosoite.

3. Lähetä sähköpostia osoitteeseen sivupaketti-tuki@vihreat.fi. Kerro viestissä:

• Osoite, jonka siirron olet tilannut
    • Nykyisen sivupakettisi osoite

4. Osoite siirretään osoittamaan sivupakettiisii.
  5. Saat postitse 10 euron suuruisen laskun.

Käytössäni on jo verkko-osoite, mutta en halua siirtää sitä, miten toimin?

Vanhan, jo olemassa olevan verkko-osoitteen käyttö Vihreän verkkosivupaketin yhteydessä on mahdollista myös ilman sen siirtoa Sigmaticille. Tällöin vanha verkko-osoite tulee asettaa ohjaamaan liikenne Vihreän verkkosivupaketin -palvelimelle.

Jollet tiedä, miten ohjaus tehdään, apua siihen saat siltä taholta, jonka kautta verkko-osoitteen olet tilannut.

Verkko-osoitteen, tulee osoittaa Vihreän verkkosivupaketin -palvelimelle, jonka IP-osoite on 194.79.17.234. Verkko-osoitteesi nimipalveluiden ns. A-tietue (A-record) tulee muuttaa siis edellä mainituksi IP-osoitteeksi.

Kun ohjaus on tehty, lähetä sähköpostia osoitteeseen sivupaketti-tuki@vihreat.fi. Kerro viestissä:

• Verkko-osoite
  • Nykyinen sivupakettisi osoite

Mistä saan apua tai lisätietoja koskien verkko-osoitteita?

Kaikki osoitteiden tilaamiseen, maksuihin, jne. liittyvät kysymykset tulee lähettää palvelutuottaja Sigmaticille, osoitteeseen myynti@sigmatic.fi

Neuvontaa ja "alkuohjeita" ongelmatilanteisiin tulee kysyä sähköpostitse osoitteesta sivupaketti-tuki@vihreat.fi

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!