Mikä ihmeen verkosto?

Verkosto on uudenlainen tapa ajatella verkkosivuja. Verkosto on omiaan esim. piiriyhdistykselle, joka haluaa tarjota alueellaan toimiville paikallisyhdistyksille helpon tavan toteuttaa kevyt verkkosivut. Samalla esim. piiriyhdistys saa käyttöönsä välineet, joilla se voi kehittää mm. omia toimintatapojaan uusien osallistumismahdollisuuksien myötä.

Teknisenä toteutuksena verkostossa on Wordpress, jota on mahdollista laajentaa monin lisäosin, tulevien tarpeiden mukaan.

Perusverkosto, 69e / vuosi

Perusverkosto on Vihreiden perussivupaketin yhdistys- ja henkilöverkostojen rinnalle luotu verkosto, josta ei koidu tilaajalle ylimääräistä ylläpitotyötä. Perusverkoston tietoturva ja päivitykset hoidetaan siis automaattisesti samalla, kun yhdistys- ja henkilöverkostojen vastaavat huoltotoimet suoritetaan.

Laajaverkosto, 84e / vuosi

Laajaverkosto vastaa laajaa Vihreää sivupakettia. Tässä vaihtoehdossa esim. piirille luodaan täysin oma Wordpress asennus, jolloin verkoston paikallinen ylläpitäjä voi itse määrittää mitä lisäosia verkostolla on käytössä ja muokata esim. ulkoasua ja luoda toisia ulkoasu-vaihtoehtoja, tarpeiden mukaan. Laajanverkoston tilaajalta vaaditaan ehdotonta tuntemusta Wordpressistä ja erittäin mielellään myös sen verkostoista.

Mistä tilaan?

Verkosto tilataan Vihreän verkkokaupan kautta. Verkoston käyttö vaatii oman verkko-osoitteen.

Oma verkosto kiinnostaa, mutta kaipaan vielä lisätietoa, mistä sitä saan?

Lisätietoja verkostosta, ja sen soveltuvuudesta omiin tarpeisiin, voit kysyä sähköpostitse, osoitteesta sivupaketti-tuki@vihreat.fi.

Tärkeää tietää

Verkostoa voi hyödyntää, esimerkiksi jos tilaajan on piiri, vain piirin ja sen alaisuudessa toimivien yhdistysten verkkosivujen toteutukseen. Ehdokkaille tai paikallisille toimijoille sen kautta ei verkkosivuja saa toteuttaa, vaan heidän tulee käyttää Vihreiden tarjoamaa sivupaketin perus- tai laajaa paketti. Haluttaessa, ja jos käytössä on perusverkosto, voidaan esim. paikallistoimijan peruspaketilla toteutettu, mutta puolueelta ostettu, sivusto "siirtää" näkymään piirin verkoston alaisuuteen. Siirto ei kuitenkaan vapauta ko. sivuston osalta peruspaketin vuosimaksusta.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!