Puoluekokous 2015

Oulun kaupunginteatteri, Kaarlenväylä 2, Oulu (Kartta)

Seuraa livenä | Puheet Tiedotteet | #vihreät

Alkaa: 5.6.2015 klo 14:00 (lounas klo 12-14)

Loppuu: 7.6.2015 klo 15:00

Vihreiden puoluekokous 2015

Vihreiden puoluekokous järjestetään Oulussa. Kokous on henkilövalintakokous, jossa valitaan puolueen kaikki luottamushenkilöt (puheenjohtaja, puoluesihteeri, varapuheenjohtajat, puoluehallitus, puoluevaltuuskunta).

Puoluekokousaloitteet, puoluehallituksen lausunnot ja päätösesitykset >

Kokouksen ohjelma ja esityslista >

Päätökset:  Henkilövalinnat >

Kokouksen oheisohjelma >

Majoitus >

Puoluekokouksen säännöt >

Lisätietoa edustajista ja ilmoittautumisesta alla.

Henkilövalinnat

Puheenjohtajisto >

Puoluesihteeri >

Puoluehallitus >

Puoluevaltuuskunta >

Kokouslounaat verkkokaupastamme

Teatterin ravintola sekä kahviopiste palvelee kaikkina päivinä. Lounaan hinta on 10,50 € kunakin päivänä. Lounas on perjantaina tarjolla ennen kokouksen alkamista eli klo 12-14.

pe 5.6. salaattivalikoima, kasvistortillavuokaa, leipä ja levite
la  6.6. salaattivalikoima, tofua ja kasviksia kookosmaidossa, riisiä, leipä ja levite
su 7.6. salaattivalikoima, kasvis-linssimuhennosta intialaisittain

Lounaiden ennakkomyynti verkkokaupassamme on päättynyt, mutta ravintola on toki varannut ylimääräisiä annoksia, joten ehdottomasti kannattaa pyrkiä lounastamaan kauniin merinäköalan äärellä Teatteriravintolassa. Maksu käteisellä tai maksukorteilla.

Miten siirtoäänivaali toimii?

Puolueessa noudatetaan siirtoäänivaalitapaa, jossa äänestäjä merkitsee halutessaan kaikki ehdokkaat suosituimmuusjärjestykseen. Jos ykkösääni ei tule kokonaisuudessaan käytettyä, siirtyy se tai osa siitä seuraavaksi suosituimmalle ehdokkaalle jne. Liitteenä (Power Point -esitys) on vuoden 2013 vpj-vaalin ääntenlaskenta askel askeleelta, joka selventää ääntenlaskun etenemistä.

Lastenhoito

Lastenhoito järjestetään, jos tarvetta ilmenee. Tämän vuoden kokouksessa ei lastenhoitoa ole.

Vaalipaneelit

Ehdokkaille varapuheenjohtajaksi ja puoluevaltuuskunnan puheenjohtajaksi on järjestetty kaksi vaalipaneelia. Ne ovat nähtävissä puolueen Bambuser-kanavalla. Paneelissa 2.6. olivat mukana Maria Ohisalo, Hanna Halmeenpää, Jarno Lappalainen sekä etäyhteyden kautta Harri Auvinen ja Anne Roponen. (Tallenteen seuranta kannattaa aloittaa kohdasta 9 min 30 s.) Tilaisuudessa 24.5. olivat läsnä Touko Aalto, Katja Andrejev, Eveliina Asikainen, Saara Hyrkkö, Kati Liikonen ja Hanna-Kaisa Lähde. (suora linkki tallenteeseen, jonka seuranta kannattaa aloittaa 4 minuutin kohdalta.) 2.6. Paneelissa paikalla olivat Jarno Lappalainen, Maria Ohisalo, Hanna Halmeenpää sekä skype-yhteydellä Anne Roponen ja Harri Auvinen (suora linkki tallenteeseen, jonka katselu kannattaa aloittaa 9 minuutin 30 sekunnin kohdalta).

Äänivaltaiset edustajat

Jäsenyhdistysten saamat äänivaltaiset edustajat >

Toivomme yhdistysten ilmoittavan edustajansa viimeistään 11.5.

Valtakirja edustajien ilmoittamiseksi 1-6 edustajalle  |  7-14 edustajalle  |  piiri- ja liittojärjestöille

Ilmoittautuminen

• Yhdistysten valitsemien äänivaltaisten edustajien ja varaedustajien ei tarvitse ilmoittautua, koska yhdistys huolehtii heidän ilmoittaumisestaan.
  • Valtuuskunnan, puoluehallituksen, eduskuntaryhmän ja ministeriryhmän jäsenten ei myöskään tarvitse erikseen ilmoittautua.
  • Jäsenet ja muut kiinnostuneet voivat myös tulla seuraamaan kokousta. Etukäteisilmoittautumisen voi tehdä osoitteeseen hallintopaallikko@vihreat.fi.  Median edustajien ilmoittautuminen: viestintäsuunnittelija Anita Nousiainen, anita.nousiainen@vihreat.fi, p. 040 766 8295

Puoluekokous 2015 -tapahtuma Facebookissa. Täällä voit vapaasti kysellä ja keskustella kokoukseen liittyvistä asioista.