Puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtajia valitaan kaksi. Ehdokkaaksi ovat ilmoittautuneet seuraavat:

Andrejev Katja (Vihreät Naiset, Kymenlaakson Vihreät naiset, Maaseutu- ja Erävihreät)

Olen Katja Andrejev, Haminan seudun Vihreiden pj vuodesta 2007, sekä toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja vihreiden valtuustoryhmän pj. Leipätyöni teen liiketalouden opettajana Etelä-Kymenlaakson ammattiopistossa, ja koulutukseltani olen kv liiketoiminnan johtamisen MBA. Perheeseeni kuuluu 3-vuotias poika, 5-vuotias tytär ja aviomies.

Olen ollut aktiivinen Vihreä vuodesta 2005 ja mukana kehittämässä niin paikallisyhdistyksemme, piirimme, naisyhdistyksen kuin vihreiden nuortenkin toimintaa.

Lähellä sydäntäni on erityisesti sosiaalipoliittiset asiat ja maaseutu. Olen huolissani pienten kuntien äänen kuulumisesta puolueemme sisällä, usein äänekkään metropolialueen kannanotot koetaan vieraaksi ja jopa ärsyttäväksi maakunnissa. Haluan olla puoluevaltuustossa maakuntien ääni, joka tuo myös sitä näkökulmaa esiin. Ajan vahvasti tasa-arvoa ja pyrin toiminnassani lisäämään päätöksenteon avoimmuutta.

Luottamustoimiani: Haminan seudun vihreät ry:n pj 2007-2011,06/2012->, Haminan kaupunginvaltuutettu 2009-2016, Haminan kaupunginhallituksen varajäsen 2013-2014, Haminan kaupunginhallituksen jäsen 2015-2016, Kymenlaakson vihreät naiset ry:n pj 2011, Kymenlaakson vihreät naiset ry:n vpj 2013, Kymenlaakson Vinon hallituksen jäsen 2011-2012.

Monika Antikainen (Varsinais-Suomen Vihreät)

Martti Halme (Salon Seudun Vihreät, Varsinais-Suomen Vihreät)

Olen salolainen isännöitsijä ja syntynyt vuonna 1951. Perheeseeni kuuluu puoliso ja kaksi tytärtä. Ympäristökysymykset, sekä sosiaalinen ja taloudellinen tasa-arvoisuus ovat tärkeimpiä arvojani. Jatkuvaan kasvuun ei tule pyrkiä luonnon kustannuksella. Luonnonsuojelu, eläinten oikeuksien puolustaminen ja luomu ovat minulle tärkeitä asioita.

Olen valmis asettamaan puolueen käyttöön pitkän kokemukseni järjestötoiminnasta ja vihreästä politiikasta.

www.marttihalme.net

Luottamustehtävät: Vihreä liitto Kuntavaaliehdokas 1984, Eduskuntavaaliehdokas 1987, Salon Seudun Vihreät perustajajäsen/puheenjohtaja /1990-1994, 2005-2008, Salon Seudun Vihreät varapuheenjohtaja 2009-2014, Valtuuskunnan jäsen 2007-2009, Valtuuskunnan varapuheenjohtaja 2009-2011. Kunnalliset luottamustoimet: Salon seudun kehittämiskeskuksen hallituksen varajäsen 2002-2004, Kiskon kunnanvaltuuston jäsen 2004-2006, Kiskon kulttuurilautakunnan puheenjohtaja 2004-2006, Kiskon kunnanhallituksen varajäsen 2004-2006, Kiinteistötoimitusten uskottu mies 2009-2012, Salon kulttuurilautakunnan jäsen 2009-2012, Salon tarkastuslautakunnan jäsen 2013-2016. Muut luottamustoimet: ELMU  Helsingin Elävän musiikin yhdistyksen puheenjohtaja 1980-1982, Kiskoseuran puheenjohtaja 2000- 2008, Kulttuuriyhdistys ProRantakivet ry varapuheenjohtaja 2010-2014.

Veli Liikanen (Mikkelin Seudun Vihreät)

Olen 34-vuotias mikkeliläinen nuorisotutkija. Tutkin, opetan ja teen muita akateemisen sekatyömiehen töitä ammattikorkeakoulussa kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelmassa. Tein opintoni Jyväskylän yliopistossa, jossa opiskelin pääaineeni ekologian lisäksi mm. sosiologiaa ja matematiikkaa. Perheessäni on puoliso ja kaksi lasta.

Olen toiminut suomalaisten ympäristöjärjestöjen riveissä noin 20-vuotiaasta erityisesti ilmastonmuutoksen ja metsiensuojelun parissa. Aktiivivihreäksi ryhdyin eduskuntavaaliehdokkaana 2011. Vuoden 2012 toimin Mikkelin Seudun Vihreiden puheenjohtajana ja organisoin kuntavaalikampanjaamme yhdessä vaalitiimin kanssa. Nyt olen ensimmäisen kauden valtuutettu Mikkelissä ja kaupunginhallituksen varajäsen. Puoluevaltuuskunnassa olen ollut yhden kauden varajäsenenä.

Ympäristö, nuoret ja ihmisten välinen tasa-arvo ovat erityisen lähellä sydäntäni, ja siksi toimin Vihreissä. Haluan tehdä perusteltuun tietoon ja avoimeen debattiin perustuvaa politiikkaa. Sekä työssä että luottamustehtävissäni yritän etsiä ratkaisuja, keskustella aktiivisesti ja kuunnella muita.

veliliikanen.fi

Jaakko Stenhäll (Pirkanmaan Vihreät, Tampereen Vihreät)

Olen 29-vuotias diplomi-insinööri Tampereen Kalevasta. Päivätyönäni työskentelen Tampereen teknillisen yliopiston controllerina.

Vihreässä politiikanteossa minulle on tärkeintä ilmastonmuutoksen estäminen, oikeudenmukainen sosiaali- ja talouspolitiikka sekä liberaalin ja tasa-arvoisen yhteiskunnan edistäminen.

Vihreissä olen toiminut viitisen vuotta, niin puoluevaltuuskunnassa kuin puoluehallituksessakin. Tampereella toimin varavaltuutettuna.

Puoluevaltuuskunnan varapj:nä minulla olisi näkemystä ja kokemusta siihen, miten saisimme niin ohjelmatyön kuin poliittisen keskustelunkin vaikuttavuutta nostettua.

Blogini löytyy osoitteesta http://jaakkostenhall.blogspot.fi

Juhana Suoniemi (Pirkanmaan Vihreät, Tampereen Vihreät)

Juhana Suoniemi on ehdolla myös valtuuskunnan puheenjohtajaksi. Hänen esittelyynsä voit tutustua täältä.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!