<< Takaisin puoluekokouksen sivulle

Tälle sivulle kootaan tietoa puoluekokouksen 2013 yhteydessä pidettävistä tapaamisista

Piiri- ja liittojärjestöille on varattu omat nimikkotilat. Muille tapaamisille järjestetään tila kokouspaikalta, jos vapaata tilaa on. Kokoustilat ovat käytössä lauantaina noin klo 9–18 ja sunnuntaina 9–15.

Tilojen tiedustelut ja varaukset Risto Kankaanpäältä, p. 050 544 7510. Ilmoita henkilömäärä ja toivottu aika (mistä mihin).

Viikonlopun ajan

Vision tiskin yhteydessä Dipolin toisessa kerroksessa on Yhdistysklinikka, jonne voi tulla keskustelemaan yhdistysasioista ja jakamaan hyviä käytäntöjä!  Klinikalle kannattaa tuoda näytteitä yhdistyksen esitteistä, lehdistä ja muista tuotteista vinkiksi muille! Vastaamassa ja keskustelemassa järjestöpäällikkö Emma Kolu (jarjestopaallikko@vihreat.fi, puh. 045 1088 228).

Toisessa kerroksessa kokoussalin ulkopuolella myös muiden järjestöjen pöytiä sekä Siivouspäivän kunniaksi Kirpputoripöytä, jolle voi tuoda turhaa tavaraa tai hakea uutta! Lisätietoa: jarjestopaallikko@vihreat.fi, 045 1088 228.

Perjantaina 24.5.

Puoluekokous tutuksi! -kokousvalmennus perjantaina klo 18-21 Maria Akatemian salissa, Fredrikinkatu 33 A, 3.krs (kerrosta ylempänä Vihreiden puoluetoimistoa). Koulutus on avoin kaikille puoluekokouksen varsinaisille edustajille ja varaedustajille. Lopuksi kuulemme myös ajankohtaisia kuulumisia eduskunnasta, minkä jälkeen suunnataan puoluekokouksen virallisille etkoille DTM:än. Tarjolla kevyttä syötävää. Tervetuloa!
Ohjelma: Avaussanat (Oras Tynkkynen), Mitä puoluekokouksessa päätetään ja miten (Sini Terävä), Miten puoluekokouksessa äänestetään? (Tuomas Viskari), Ajankohtaisia kuulumisia eduskunnasta (Tuija Brax), 21:00 Lopetus -> Puoluekokousetkoille. Lisätietoa: Vision suunnittelija Taru Anttonen, 044-7273244, Vantaan Vihreiden toiminnanjohtaja Tuomas Rinne, 050-5587128. Facebook-tapahtuma.

Puoluekokouksen "etkot" kello 21-23: Viimeinen "ehdokastentti" rennoissa tunnelmissa ravintola DTM:n Puuma-baarissa. Baariin pääsee sisään narikkamaksun hinnalla kello 22.00 saakka, sen jälkeen maksu 6 euroa. Facebook-tapahtuma. Lisätiedot: Marja Honkonen, marja.honkonen@vihreat.fi

Lauantaina 25.5.

klo 10–11, sali 22, 2. krs:  Toimiiko EU:n ulkopolitiikka?
Miten toimii EU:n yhteinen ulkosuhdehallinto? Onko EU:lla arvovaltaa ulkopolitiikassa? Mikä on EU:n rooli kansainvälisissä kriiseissä? Tule keskustelemaan ajankohtaisista ulkopolitiikan kysymyksistä Euroopan parlamentin ulkoasiain valiokunnan jäsenen ja Iran-valtuuskunnan puheenjohtajan Tarja Cronbergin ja Pekka Haaviston kanssa. Keskustelua johtaa vihreiden kansainvälisen työryhmän puheenjohtaja Anne Bland. Tilaisuus on kaikille avoin, tervetuloa!
Järj: MEP Tarja Cronberg (Vihreät/Euroopan vapaa allianssi) ja Vihreiden kansainvälinen työryhmä. Katso myös Facebook-tapahtuma.

klo 13.45, sali Takka, 1. krs.,  Viite ry:n avoin hallituksen kokous

Lördag kl 13.45, sal 24, 2 vån, Finlands svenska gröna rf ("Grifi"): årsmöte

klo 16-18, sali 26, 2. krs.: Onko demokratiasta estämään ihmiskunnan itsemurhaa - vai onko demokratiaa edes kokeiltu?

Ihmiskunnan suuret ongelmat kuten ilmastonmuutos tai räikeä eriarvoisuus eivät ota ratketakseen, vaikka juhlapuheiden ja sopimustenkin tasolla maailman valtiot ovat niiden hoitamiseen sitoutuneet. Voiko demokratia toimia tällaisten megahaasteiden ratkaisemiseen? Onko vaihtoehtoa? Missä määrin nykyinen globaali hallinto on edes demokraattista? Miltä demokraattinen maailmapolitiikka ja megaongelmien ratkaiseminen voisi näyttää? Keskustelua alustamassa yleisen valtio-opin professori Maija Setälä Turun yliopistosta ja kansainvälisen politiikan professori Heikki Patomäki Helsingin yliopistosta. Puhetta johtaa Satu Hassi.
Tilaisuus on kaikille avoin, tervetuloa! Järjestää: MEP Satu Hassi (Vihreät/Euroopan vapaa allianssi). Facebook-tapahtuma.

klo 19–02 Puoluekokouksen iltabileet Helsingin Sörnäisten Kellohallissa (kartta, kulkuohje-pdf). Ei sisäänpääsymaksua, halukkaille 16 euron hintainen illalliskortti verkkokaupastamme. Juhlaväkeä tanssittavat VALLILAN TANGO sekä DJ:T JOHANNA SUMUVUORI JA TIIA VANHATAPIO.

Sunnuntaina 26.5.

klo 11-12.30, Palaver-sali, 1. krs, Innosta mukaan toimintaan! -valmennus, kouluttajana Lari Karreinen. Lisätiedot ja ilmoittautuminen: http://tinyurl.com/innostamukaan. Facebook-tapahtuma.

klo 13.00-13.30, sali 25, 2. krs: Demo ry:n video Tansanian naisten yhteisestä toiminnasta tasa-arvon edistämiseksi politiikassa eli Women Cross-Party Platformin toiminnasta (kesto 30 min).