Vihreiden puoluekokous 2015

Oheistilaisuudet

Tälle sivulle kootaan tietoa puoluekokouksen 2015 yhteydessä pidettävistä tapaamisista

Piiri- ja liittojärjestöille on varattu omat nimikkotilat. Muille tapaamisille järjestetään tila kokouspaikalta, jos vapaata tilaa on. Kokoustilat ovat käytössä pääsääntöisesti varsinaisen kokouksen aikana, ei myöhemmin iltaisin.

Tilojen tiedustelut ja varaukset Risto Kankaanpäältä, p. 050 544 7510. Ilmoita henkilömäärä ja toivottu aika (mistä mihin).

pe 5.6. illalla (Radisson-hotelli, Nuotta-kokoustila)  Puoluevaltuuskunnan kokous

la 6.6. klo 9-10 (teatteri, kokoushuone 4) Ikävihreät ry:n tapaaminen

la 6.6. klo 13-14 (Radisson-hotelli, Kiikeli-kokoustila)  Miten Välimerestä tuli hautausmaa ja mikä on Euroopan vastuu?

Libyassa on kaksi keskenään kilpailevaa hallitusta, Syyrian sisällissodan jaloista on paennut jo 3,5 miljoonaa ihmistä, Eritrean julma hallinto saa kansalaiset pakenemaan ja monien Afrikan maiden köyhyys saa ihmiset liikkeelle ja etsimään työtä ja parempaa toimeentuloa. Näiden ihmisten keskeinen pakoreitti kulkee Välimeren yli Eurooppaan. Huhtikuun loppuun mennessä pelkästään tänä vuonna noin 1700 ihmistä oli hukkunut Välimereen huonokuntoisten ja liian täyteen ahdettujen alusten upottua. Mitä tilanteelle pitäisi tehdä?

Kansainvälisten asioiden työryhmän ja kehityspoliittisen työryhmän tilaisuudessa, mietitään syitä ja etsitään ratkaisuja. Mukana meppimme Heidi Hautala ja kansanedustaja Pekka Haavisto.

Tilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 13-14 (Radisson-hotelli, Kaleva-kokoustila) Yhdistystoiminnan imu ja jäsenhankinta

Tule keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia siitä, miten Vihreiden paikallisyhdistykset voivat lisätä vetovoimaansa, kasvaa ja hankkia lisää jäseniä ja nostaa yleistä kannatustamme. Vaihdetaan ajatuksia ja parhaita käytäntöjä. Muodostetaan verkostoa eri toimijoiden välille ja lähdetään katsomaan kuinka voimme kehittää toimintaa ruohonjuuritasolla. Kokoontumisen alustaa T-J Majanlahti aiheella Yhdistystoiminnan imu, mikä saa ihmiset osallistumaan?  Tilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 14-15 (Radisson-hotelli, Piki-kokoustila) Kunta-asioiden kyselytunti

Tervetuloa kaikki kuntapäättäjät ja kunta-asioista kiinnostuneet kyselemään ja keskustelemaan ajankohtaisista asioista.

Aiheina kuntatalouden kuumat kysymykset tulevalla eduskuntakaudella: kuntien tulevaisuus ja tehtävät, sote-uudistus, säästöpaineet ja kuntiin kohdistuvat leikkaukset sekä sääntelyn purku kuntien näkökulmasta.

Keskustelua alustamaan ja kysymyksiin vastaamaan ovat lupautuneet puolueen puheenjohtaja Ville Niinistö, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto, tuoreet kansanedustajat Touko Aalto ja Olli-Poika Parviainen, espoolainen valtuutettu ja Vihreiden naisten pääsihteeri Sirpa Hertell sekä Oulun kaupungin hallintojohtaja ja Kuntaliiton hallituksen varajäsen Ari Heikkinen.

Tilaisuuden juontajana toimii puolueen kuntasihteeri ja Espoon kaupunginhallituksen 1. varapj. Tiina EloTilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 14-15 (teatteri, Äänenavaus-kokoustila) Vihreät Yrittäjät ry:n vuosikokous

la 6.6. klo 15-16 (Radisson-hotelli, kokoustila Nuotta) Vihreät ja työ -teemakeskustelu

Juha Sipilän hallitusohjelma on herättänyt keskustelua, kritiikkiä ja kiukkua suomalaisen työn ja työmarkkinoiden tulevaisuudesta.
   Mitä on Vihreiden työpolitiikan tulevaisuus? Mistä työtä, millaista työtä ja millaisissa olosuhteissa. Mikä on Vihreiden rooli työmarkkinapolitiikassa. Miten kunnolliset työt ja riittävät työehdot taataan globaaleilla markkinoilla?
   Esimerkiksi näistä voit keskustella teemakeskustelussa. Keskusteluun osallistuu myös kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto ja puhetta johdattelevat Elina Moisio ja Tuomas Viskari.
  Tilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 16 17.30 (teatteri, kokoushuone 1 eli Vinttikamari)  Turpeella vai tuulella - mihin menee Suomen ilmasto- ja energiapolitiikka?

Keskustelutilaisuus ilmasto- ja energiapolitiikan uusista tuulista. Mukana ilmastopolitiikan asiantuntija Joona Poukka, Energiateollisuus ry, kansanedustaja Hanna Halmeenpää, vanhempi neuvonantaja Oras Tynkkynen ja kansanedustaja Antero Vartia. Moderaattorina Marika Määttä, Energiateollisuus ry.  Tilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 16.30 (Radisson-hotelli, kokoustila Kiikeli) Poliittisten aloitteiden työryhmä

la 6.6. klo 16.30 (kahvitauolla, tila: teatteri, kokoushuone 3) Power Shift -tapaaminen

Infotilaisuus Power Shift 2015 -tapahtumasta. Tilaisuus on suunnattu kaikille ilmastonmuutoksesta kiinnostuneille ja erityisesti teille, jotka haluatte toimia sen ehkäisemiseksi.  Tilaisuus Facebookissa

la 6.6. klo 18.30 (Radisson-hotelli, kokoustila Mokka) Maaseutu- ja erävihreät ry:n vuosikokous

la 6.6. klo 21-02 (Radisson-hotelli, Ravintola Toivo) Puoluekokouksen illanvietto

Ei sisäänpääsymaksua. Avoin kaikille. Esiintymässä Mielikarkki, viereisessä salissa Mestarien liigan loppuottelu.skriiniltä. Tervetuloa!

su 7.6. n. klo 11:stä lounastaukoon: puolueen strategiatyön työpajat, käytettävät tilat ilmoitetaan myöhemmin

kokouksen ajan: Tule kaapista

Sinä vihreä puoluekokousedustaja - oletko kaapissa? Etkö ole kertonut ihan kaikkea? Ahdistaako? Ei hätää, jokainenhan meistä on kaapissa tavalla tai toisella. Puoluekokouksessa voit tulla ulos kaapista ihan minkä tahansa asian suhteen Armon Vihreiden tempauksessa! Oulun kaupunginteatterissa on mahdollisuus lempeään ulostuloon somessa #tulekaapista -hashtagin kera. Tule mukaan rakentamaan avoimempaa ja kaapittomampaa vihreää maailmaa!  Facebook-tapahtuma

kokouksen ajan: #ClimateMoment

Vihreät lanseeraa kesällä ilmastokampanjan, johon keräämme video- ja valokuvamateriaalia puoluekokouksessa. Mikä on sinun ilmastoherätyshetkesi? Hetki, jolloin ymmärsit, että ilmastonmuutoksella on vaikutusta. Tai hetki, joka motivoi sinua tekemään töitä ilmastomme puolesta. Tarina voi olla ihan pieni ja arkinen, vaikkapa syy sille miksi haluat pyöräillä töihin yksityisautoilun sijaan. Tai vaikuttavampi oivallus siitä, miksi ilmastonmuutoksella on merkitystä. Tule kuvaamaan ilmastoherätyshetkesi, #ClimateMoment:isi puoluekokouspaikalle kokoustaukojen aikana.

Muuta

Iltaristeilyt m/s Alexandralla pe ja la klo 18-22 (ei puolueen järjestämä), 25 €, lähtö torilta. Lisätietoa