Vihreiden puoluekokous on pidetty 26.—27. toukokuuta 2007 Espoossa, Dipolissa.

Kokouksen esityslista ja käytännön asioita selviää kokousvihosta (vihko, 20 s. pdf)

Kokouksen tekemät henkilövalinnat

Kokouksen hyväksymä kannanotto ilmastonmuutoksesta

Tarja Cronbergin puhe 26.5.

Anni Sinnemäen puhe 26.5.

Tuija Braxin puhe 26.5.

Satu Hassin puhe 26.5.

Oras Tynkkysen puhe 26.5.

Kokouksen asialista

Kokouksessa käsiteltävä asiat on selostettu puolueen sääntöjen 19 §:ssä ja selviävät myös täsmällisemmin kokousvihkosta.

Puoluekokousaloitteet (7 kpl), puoluehallituksen lausunnot ja päätösesitykset: pdf | odt

Jäsenyhdistysten 25.4. mennessä esittämät ehdokkaat luottamustehtäviin (vihko, 75 s., pdf 1,7 Mt)

Yhdistysten äänivaltaiset edustat (pdf) - kaikkiaan yhdistyksillä on oikeus lähettää 306 edustajaa. Listassa on varsinaiseksi edustajaksi valitut - varaedustaja tulee tilalle, ellei varsinainen ole läsnä.

Käytännön infoa

Majoitusvaihtoehtoja Espoossa ja Helsingissä
• Ilmaiseen lattiamajoitukseen tulee ilmoittautua viimeistään 18.5.: vihreat@vihreat.fi - kerro, jos tarvitset majoitusta jo perjantaista lähtien.

Liikenneyhteydet Dipoliin

Valtakirja jäsenyhdistyksen äänivaltaisten edustajien ilmoittamiseksi (pdf)

Oheisohjelmaa

Illanvietto Fenniassa

Illanvietto klo 20 alkaen Ravintola Fenniassa, Leppävaarassa Sello-kauppakeskuksessa, Leppävaarankatu 9, sisäänkäynti bussiterminaalin puolelta.

Illan ohjelmassa klo 21 ja 22 Lauluimprovisaatioyhtye Impronautit. Lisäksi viihdyttää dj.

Impronautit "nyhjäävät tyhjästä" lauluja. Musisointi tapahtuu täysin improvisaation pohjalta improteatteritekniikoihin nojaten. Yleisöllä on mahdollisuus ehdottaa orkesterille musiikkityylejä ja aiheita - ja Impronautit heittäytyvät hetkeen. Tule mukaan luomaan vihreä esitys - herkkiä hetkiä ja iloista irtiottoa - miten vain itse haluamme!

Keittiö palvelee klo 23 asti, valomerkki klo 3.30.

Luontoretki Laajalahdelle

Tervetuloa sunnuntaiaamun retkelle Laajalahden luonnonsuojelualueelle. Laajalahti ruovikoineen ja rantaniittyineen on pääkaupunkiseudun parhaita lintuvesiä. Alueen halki kulkee 3 km:n pitkospuupolku, jonka varrella on kaksi lintutornia.

Retki alkaa Otaniemestä ja päättyy Villa Elfvikin luontotaloon, jossa on mahdollisuus nauttia kahvila Satakielen palveluista. Lisäksi voi tutustua luonto- ja ympäristöaiheisiin näyttelyihin sekä satavuotiaan jugendtyylisen huvilan värikkäisiin vaiheisiin.

Retken oppaana toimii Kari Koivumäki, mutta reitin voi kulkea myös omaan tahtiin.

Retkelle lähtijät tapaavat klo 8.00 Otaniementien ja Vuorimiehentien risteyksessä, jossa opas odottaa. Villa Elfvikistä on järjestetty paluukuljetus Dipoliin klo 9.40. Pitempäänkin voi halutessaan viipyä ja tulla omin avuin bussilla tai kävellen Dipoliin.

Retki on ilmainen, mutta riittävän paluukuljetuksen varaamiseksi pyydämme ilmoittautumaan etukäteen 18.5. mennessä: vihreat@vihreat.fi. Kokouslauantaina jaetaan retkelle lähtijöille tarkempi kartta ja tiedot yhteyksistä kohtauspaikalle.

Lisätietoa Laajalahdesta ja Villa Elfvikistä: www.luontoon.fi/laajalahti

Aamukävely Otaniemessä ja Tapiolassa

Sunnuntaina klo 8.30–10. Lähtö Dipolin edestä. Kävelyllä tutustutaan Otaniemessä ja Tapiolassa kierteleviin kaupunkipolkuihin, joiden varrella on läsnä historia ja nykypäivä, vireä kaupunkikulttuuri eri muodoissaan sekä alueen luonto. Oppaana valokuvaaja Esa Kivivuori. Ilmoittautuminen kuten Laajalahden retkelle (ks. edellä).