Jäsenäänestys 2017 puheenjohtajasta ja puoluekokouksessa käytävät vaalit Jäsenäänestys 2017 puheenjohtajasta ja puoluekokouksessa käytävät vaalit

Jäsenäänestys 2017 puolueen puheenjohtajasta

Puoluekokouksessa 17. - 18.6.2017 valitaan puheenjohtaja neuvoa-antavan jäsenäänestyksen pohjalta.

Jäsenäänestys toteutetaan kirjeäänestyksenä, joka päättyy torstaina 15.6. klo 16. Kaikki tähän mennessä saapuneet äänet lasketaan mukaan. Jos olet epävarma, ehtiikö äänesi postitse perille, voit tuoda äänesi palautuskuoressaan myös henkilökohtaisesti puoluetoimistolle Helsinkiin, osoitteeseen Fredrikinkatu 33 A, 2 krs. Toimistomme on auki arkisin klo 10 - 16.30.

Mikäli tiedät olevasi äänioikeutettu ja äänestysmateriaali ei syystä tai toisesta ole tavoittanut sinua, sinulla on mahdollisuus tulla 15.6. klo 16 mennessä äänestämään puoluetoimistolle (ks. osoite ja aukioloajat yllä). Emme valitettavasti tässä vaiheessa voi enää lähettää uusia äänestysmateriaaleja postitse.

Jos olet jo postittanut äänestyslippusi ja haluat varmistaa että äänesi on saapunut puoluetoimistolle, täältä voit tarkistaa onko äänesi kirjattu vastaanotetuksi. Tarkistusta varten tarvitset 4-numeroisen satunnaistunnisteen, joka on painettu sekä palautuskuoreen että alkuperäiseen kotiisi tulleeseen kirjekuoreen.

Äänioikeus on kaikilla puolueen henkilöjäsenillä, jotka ovat maksaneet vuoden 2016 jäsenmaksun tai vuoden 2017 jäsenmaksun 15.5. mennessä. Jäsenäänestyksen äänestysprosentin on äänestyksen sääntöjen mukaan oltava vähintään 50, jotta äänestystulos laskettaisiin.

Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä kaikissa jäsenäänestykseen liittyvissä asioissa sähköpostitse jasenaanestys@vihreat.fi.

Lue lisää jäsenäänestyksen vaalitavasta täältä.

Puheenjohtajaehdokkaat

Alta löydät kaikkien puheenjohtajaehdokkaiden esittelysivut, joissa voit tutustua ehdokkaisiin ja heidän ajatuksiinsa.

Touko Aalto

Mika Flöjt

Emma Kari

Krista Mikkonen

Maria Ohisalo

Olli-Poika Parviainen

Vihreä Suomi puheenjohtajakiertue

Vihreiden puheenjohtajaehdokkaat

Tältä sivulta löydät kaiken informaation puheenjohtajakiertueesta.

Puheenjohtajaehdokkaille järjestetään 13.5. alkaen laaja puheenjohtajakiertue, joka vie puheenjohtajaehdokkaat keskustelemaan suomalaisten kanssa ympäri maan. Seuraa kiertuetta livenä paikan päällä ja somessa! #VihreäSuomi

Katso alta ensimmäinen puheenjohtajapaneeli, joka pidettiin 13.5. Helsingissä Postitalolla.

Varsinainen paneeli alkaa tämän tallenteen kohdasta 23 minuuttia.

Katso muiden paneeleiden tallenteet täällä.