Tälle sivulle kootaan tietoa puoluekokouksen 2017 yhteydessä pidettävistä tapaamisista, tilaisuuksista ym.

Tapaamisille järjestetään tila kokouspaikalta, jos vapaata tilaa on. Kokoustilat ovat käytössä pääsääntöisesti varsinaisen kokouksen aikana, ei myöhemmin iltaisin. Kullekin piiri- ja liittojärjestölle sekä valtakunnallisille henkilöjäsenyhdistyksille on varattu oma nimikkotila.

Tilojen tiedustelut ja varaukset Risto Kankaanpäältä, p. 050 544 7510, risto.kankaanpaa@vihreat.fi. Ilmoita henkilömäärä ja toivottu aika (mistä mihin).

Kokouksen ajan aulatilassa: Valtakunnallisten yhdistysten ständi. Vihreiden valtakunnalliset yhdistykset kertovat toiminnastaan olevassa esittelypisteessä.

Kokouksen ajan aulatilassa: Järjestöjen esittelypisteet.  Käy tutustumassa kokouksen tauoilla tai muulloin! Mukana ovat Akavalaiset järjestöt, Talentia, JHL, SAK, Kepa, Monimuotoiset perheet -verkosto, SLL, Eurooppalainen Suomi, Suomen Tuulivoimayhdistys, Bioenergia ry, Kuntalehti ja Haavisto 2018 -kampanja.  (Tiedustelut: Risto Kankaanpää, hallintopaallikko@vihreat.fi)

Kohti vihreitä kuntia - Koulutus uusille valtuutetuille ja muille kuntapäättäjille

• Miten parannetaan palveluita ostamalla tuloksia ja vaikuttavuutta suoritteiden sijaan?
  • Miten voidaan säästää rahaa terveysinvestoinneilla?
  • Mistä eväitä koulujen ja päiväkotien sisäilmaongelmien ratkomiseen?
  • Miten lunastetaan vihreiden lupaukset laadukkaasta varhaiskasvatuksesta ja opetuksesta?
  • Biotalouden haasteet kunnissa?

Puoluekokouksen yhteydessä tarjoamme vihreille valtuutetuille ja muille kuntapäättäjille koulutusta tulevan valtuustokauden keskeisistä teemoista. Tarjolla on konkreettisia välineitä vihreiden tavoitteiden ajamiseen sekä mahdollisuus verkottua valtakunnallisesti vihreiden kuntapäättäjien kanssa.

Puoluekokous on kaikille avoin ja sinne ovat tervetulleita muutkin kuin viralliset puoluekokousedustajat. Koulutuksen lomassa on siis mahdollista seurata puoluekokousta ja jännittävää uuden puheenjohtajan valintaa.

Kouluttajat esittelevät toimintaansa myös ständeillä, käy poimimassa parhaat ideat ja konkreettiset työvälineet vaikuttavaan valtuustotyöhön!

Ohjelma täsmentyy lähempänä kokousta.

la klo 12-13 Kuntatoimijoiden koulutus:  Kohti vihreitä kuntia. Sote-uudistus ja uuden kunnan tehtävät: kunta- ja aluejohtamisen yliopisto-opettaja Anni JänttiTilaisuus Facebookissa

Yhteisen startin jälkeen rinnakkaisia teemakoulutuksia eri aiheista:

la klo 13.15-14.00  Kuntatoimijoiden koulutus 1.  Vaikuttavuusinvestoinnit.Projektijohtaja Mika Pyykkö, Sitra. Luokka A206.  Tilaisuus Facebookissa

la klo 13.15-14.00  Kuntatoimijoiden koulutus 2.  Sote- ja maakuntauudistus, missä mennään. Vihreän eduskuntaryhmän poliittinen sihteeri Timo Juurikkala. Luokka A208  Tilaisuus Facebookissa

la klo 15.30-16.15  Kuntatoimijoiden koulutus 3. Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen. Yksi elämä -terveystalkoot. Projektipäällikkö Sari Koski, Diabetesliitto.  Luokka A209.  Tilaisuus Facebookissa

la klo 15.30-16.15  Kuntatoimijoiden koulutus 4.  Ilmastonmuutoksen torjunta ja biotalouden haasteet kunnissa, suojeluasiantuntijat Otto Bruun ja Paloma Hannonen, Suomen luonnonsuojeluliitto.   Luokka A306, 3. krs.  Tilaisuus Facebookissa

la klo 17-17.45  Kuntatoimijoiden koulutus 5.  Koulutuksen tasa-arvo, erityisasiantuntija Jaakko Salo, OAJ. Luokka A308, 3. krs.  Tilaisuus Facebookissa

la klo 17-17.45  Kuntatoimijoiden koulutus 6. Kestävät innovatiiviset hankinnat - mitä kuntapäättäjän on hyvä tietää? Kestävien julkisten hankintojen asiantuntija Jussi Pyykkönen. Luokka A309, 3. krs.   Tilaisuus Facebookissa

Muut tilaisuudet

pe klo 17 Viikinsaaren reissu Tampereen Vihreiden kanssa. Lähtö Laukontorilta klo 17 lautalla. Tilaisuus Facebookissa

la klo 11-13 (noin) Vaalivaliokunta. Luokka A207.

la klo 12-13  Visilin hallituksen kokous.  Luokka A205.

la klo 18.30 alkaen: Poliittinen aloitetyöryhmä. Hotelli Scandic City, Hämeenkatu 1, kokoustila Ratina 1. Järjestöaloitteiden työryhmä: kokoustila Ratina 2.

Puoluekokouksen illanvietto järjestetään lauantai-iltana Tullikamarin Pakkahuoneella klo 20 - 02. Ei pääsymaksua. Noin klo 21 Tampereen kaupungin tervetulomalja, apulaispormestari Anna-Kaisa Heinämäki. Musiikista vastaavat A One Night Band (showtime 22.30) ja DJ Pauli. Sisäänkäynti rautatieaseman puolelta. Osta iltabuffet tästä!

su klo 11-12  Vihreiden nuorten toivojen minuuttipeli.  Miltä maailma näyttää vuonna 2071? Pelissä Vihreät nuoret kommentoivat kestävään kehitykseen liittyviä tulevaisuuden skenaarioita. Järjestää Kepa. Luokka A228. Tilaisuus Facebookissa

su klo 12.30  Vihreät Vaivaiset ry:n hallituksen kokous. Luokka A205.

su klo 12.30 Vaaliklinikka. Tulevien vaalien kampanjoiden valmistelua käydään läpi kampanjapäällikkö Kirsi Syvärin ja kampanjatyöntekijä Emma Mikkilän kanssa. Luokka A209 (mahd. myös A208).

sö kl 13-13.45  Finlands svenska gröna (Grifi) rf:s möte.  Klass A310.

su klo 13.15  Elinkeinopoliittinen työpaja. PERUTTU. Tilaisuus Facebookissa

su klo 14.00 (uusi aika)  Vihreän juristiverkon tapaaminen. Luokka A206.

su klo 13.30  Lihansyöjien maa -kirjan esittely.  Keskustelutilaisuus Taru Anttosen ja Jukka Vornasen kirjasta Lihansyöjien maa. Järjestää Visio. Luokka A207. Tilaisuus Facebookissa

su klo 13.30 Uuden jäsenrekisterin esittely. Lotta Kortteinen, Ville Korhonen. Luokka A270.