Puoluekokouksen 2019 oheistilaisuudet

Tälle sivulle kootaan tietoa puoluekokouksen 2019 yhteydessä pidettävistä tapaamisista, tilaisuuksista ym.

Tapaamisille järjestetään tila kokouspaikalta, jos vapaata tilaa on. Kokoustilat ovat käytössä pääsääntöisesti varsinaisen kokouksen aikana, sovittaessa myöhemminkin iltaisin.

Tilojen tiedustelut ja varaukset Risto Kankaanpäältä, risto.kankaanpaa@vihreat.fi. Ilmoita henkilömäärä ja toivottu aika (mistä mihin).

Kokouksen ajan aulatilassa: valtakunnallisten yhdistysten ständi. Vihreiden valtakunnalliset yhdistykset kertovat toiminnastaan olevassa esittelypisteessä.

Kokouksen ajan kokouspaikalla: Järjestöjen esittelypisteet.  Käy tutustumassa kokouksen tauoilla tai muulloin!

Piiri- ja liittojärjestöjen kokoustilat: katutaso, sisääntuloaulan jälkeen oikealle: A115 Satakunta, A113 Lappi, A107 Savo-Karjala; katutaso, kokoussaliin vievästä käytävästä vasemmalle: B111 Vaasan piiri; aulasta 2. kerrokseen: A247 Varsinais-Suomi, A228 valtakunnalliset henkilöjäsenyhdistykset; kokoussalin vastapäisen Agora-kahvion perältä vasemmalle käytävään, vähän matkan päästä hissillä 2. kerrokseen: C210 Keski-Suomi, C211/a Viite, C211/b Pirkanmaa, C211/c Naiset, C212 Nuoret, C213 Helsinki, C214 Uusimaa, C219 Oulun piiri, C229a Kaakkois-Suomi, C229b Häme.

Perjantai 14.6.

klo 18.30–22  Vihreiden nuorten puoluekokousetkot. Puoluekokouksen kesäisimmät etkot kaikille vihreille nuorille ja nuoreksi itsensä tunteville! Opiskelijatalo Saikulla järjestämme yhteistä ohjelmaa ja tutustumista toisiimme, sekä puoluekokouksen ehdokkaisiin. Voit ottaa mukaan evästä ja omat sihijuomasi. Pyyhe voi olla tarpeen, sillä sauna lämpiää kesäillan aikana! Etkot ovat avoimet alle 18-vuotiaille, ja etkoilla noudatetaan turvallisemman tilan sääntöjä. Tervetuloa! Paikka: Opiskelijatalo Saikku, Antinkatu 7.

klo 20–03  Vihreiden Naisten puoluekokoukset etkot.  Etkoilla pääset tutustumaan ehdolla oleviin vihreisiin vaikuttajiin ja muihin kokousedustajiin. Baarissa on illan ajan erikoistarjouksia ja ravintola tarjoilee ruokaa klo 22 saakka. Tapahtuman ikäraja on K-18. Etkot ovat avoimet kaikille kiinnostuneille, eikä osallistuminen edellytä jäsenyyttä tai aikaisempaa kokemusta puoluetoiminnasta. Paikka: Terrace Bar, Yrjönkatu 14. Tilaisuuden Facebook-tapahtuma

Lauantai 15.6.

klo 19: poliittinen aloitetyöryhmä Vihreiden Naisten kokoustilassa ja järjestöaloitteiden työryhmä Viitteen kokoustilassa, molemmat C-osan 2. kerroksessa

klo 19–20.30 Vihreiden eläinpoliittisen yhdistyksen perustamiskokous. Kahvila Tovi, Yrjönkatu 11. Tapahtuma Facebookissa | Lisätietoa

klo 20–02  Puoluekokouksen illanvietto
Illanvietto järjestetään Kulttuuritalo Anniksella, Annankatu 6. Tilaisuus on maksuton. Ohjelmassa Porin Teatterinuorten impronäytös, jonka jälkeen PTS Brass Quintet tanssittaa. Tilaisuuden iltabuffetin ennakkomyynti on loppunut; kokouksessa on pieni määrä myynnissä. Tapahtuma Facebookissa

Sunnuntai 16.6.

klo 11.00–12.00  Meppi-info. EU-vaalit on voitettu ja vihreiden parlamenttiryhmä on suurempi kuin koskaan. Mitä on tiedossa Euroopan parlamentin tulevalla kaudella? Mitä odottaa uudelta komissiolta? Entä mistä ihmeestä on kysymys neljän ryhmän neuvotteluissa? Mepit Heidi Hautala ja Ville Niinistö kertovat tuoreimpia kuulumisia Brysselistä. Paikka: C211a ("Viite", kokoussalista poistuessa vasemmalle, seuraa opasteita C-osaan)  Tapahtuma Facebookissa

klo 12.00–13.00  Ajatuspaja Vision tuumaustunti: hiilinielut ja perustulo. Tuumaustunnilla vihreän ajatuspaja Vision tutkijat esittelevät tämän vuoden tutkimuksia. Riikka Yliluoma valottaa hiilinielujen roolia ilmastonmuutoksen torjunnassa ja Lukas Korpelainen avaa perustulon kehittämistä ja seuraavia askelia. Tervetuloa! Paikka: C211c ("Naiset", kokoussalista poistuessa vasemmalle, seuraa opasteita C-osaan) Tapahtuma Facebookissa

klo 12.00–13.00  Energiapoliittinen keskustelutilaisuus
Osallistujat: Energiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jukka Leskelä, Porin energian asiakkuuspäällikkö Tiia Niemi, MEP Ville Niinistö; juontaja Jukka Relander. Järjestäjä: Energiateollisuus ry. Paikka: C213 ("Helsinki", kokoussalista poistuessa vasemmalle, seuraa opasteita C-osaan)

klo 13.15 Talousvihreiden pyöreä pöytä.  Pitäisikö talouskeskustelu tuoda Vihreissä näkyvämpään rooliin? Pitäisikö sitä varten perustaa uusi ry, vai riittääkö Vihreiden Yrittäjien suojissa oleva Kestävän talouspolitiikan seura? Tai vapaamuotoinen verkosto. Entäpä puolueen Talous- ja työllisyystyöryhmän ohjaukseen? Tilaisuuden lopuksi Green Sisu ry:n varapuheenjohtaja Riikka Kevo kertoo ilmastonmuutoksen vaikutuksesta globaaliin talouteen. Green Sisu on Vihreiden uusi englanniksi ja suomeksi toimiva valtakunnallinen yhdistys kaikille kv. asioista kiinnostuneille. Tapahtuma ei vaadi ennakkoilmoittautumista. Jos haluat etukäteen keskustella aiheesta, pyydä Sakari Koutia kutsumaan sinut vastaavaan (yksityiseen) Facebook-tapahtumaan. Järjestää Vihreät Yrittäjät ry. Paikka: C211b ("Pirkanmaa", kokoussalista poistuessa vasemmalle, seuraa opasteita C-osaan)

klo 13.15 Vihreän miesliikkeen kokous, C210 (Keski-Suomen piirin tila).