Ravintolapäivä on karnevaali ravintola- ja ruokakulttuurin puolesta. Ravintolapäivänä kuka tahansa voi perustaa ravintolan tai kahvilan ihan mihin vain.

Vinkkejä Pekka-ravintolan perustamiseen sekä valmiita materiaaleja printattavaksi löydät täältä.

Etsi lähin Pekka-ravintolasi:

Espoossa

Kokoaan suurempi ravintola

Paikka: Ossin linnan sauna, Otakaari 18, Espoo

Tiedossa hyvää ruokaa ja politiikkaa!

Järjestäjä: EsViNO - Espoon Vihreät Nuoret ja Opiskelijat

Pinjan Herkkula

Paikka: Kivenlahdenkatu 10, Espoo

Aika: klo 15-20

Makumatka Afrikkaan! Ruokia, juomia ja makeita pikkupurtavia Marokosta ja Somaliasta. Tarjolla mm. couscousia kasviksilla, erilaisia tagineita, leipiä, mausteriisiä lihakastikkeella ja suuren suosion saavuttaneita sambusoita eri täytteillä.

Forssassa

Pop up Pekka 2012 - Luomua läheltä ja kaukaa

Paikka: Teatteritalon kahvio ja tori, Torikatu 8, Forssa

Aika: klo 11-13

Tervetuloa nauttimaan maukasta luomulounasta musiikkiesitysten kera, keskustelemaan Pekka Haaviston tukiryhmän kanssa ja kuuntelemaan europarlamentaarikko Tarja Cronbergin ajatuksia vaaleista ja mm. Iranin tilanteesta.

Helsingissä

Café Pekka Eiring

Paikka: Eiring, Korkeavuorenkatu 19, Helsinki

Aika: klo 11-17

Kuumat vaalikahvit Eiringillä / Eiring har valfeber / Election fever! Menu mm. kuumat linssit fetan ja oman taikinajuurileivän kera, leivoksia, suklaata etc.

Haavisto Pop up -kahvila

Paikka: Kynnyksen galleria, Siltasaarenkatu 4, Helsinki

Aika: klo 12-14

Kynnyksen galleria muuttuu ravintolapäivänä iloiseksi Pekkaa tukevaksi kahvilaksi, tarjolla kahvia ja makeita herkkuja!Piipahda lämmittelemään ja rupattelemaan!

Kartanon katveessa Pekka-kahvila

Paikka: Oolannintie 6, Helsinki

Aika: klo 13-17

Kartanonkosken viehättävissä maisemissa ulkoilmakahvila rivitalon takapihalla lumisen kirsikkapuun katveeessa. Kahvilan tulot lahjoitetaan Pekka Haaviston/Vihreiden vaalikampanjan hyväksi. Hienot ulkoilumaastot aivan nurkalla, joten voit tulla vaikka päiväkävelyn tai hiihtolenkin jälkeen. Tarjolla herkkuja, joista suurin osa luomua!

Luomu- ja lähiruokabrunssi "Brunssi Pekka"

Paikka: Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14, Helsinki

Aika: klo 10:30-15

Monipuolinen ja ravitseva brunssikokonaisuus upeissa puitteissa! Mukana viihdyttämässä DJ Helmipuuro / Helmilevyt Hinta 23 € / hlö, Brunssi "Spumante" 25 € / hlö. Paikkoja rajoitetusti. Lahjoitamme 5 € jokaisesta brunssimaksusta Pelastakaa Lapset ry:n tukiperhetoimintaan. Lippuja ja pöytävaraukset etukäteen!

Pekka-kahvila

Paikka: Mechelininkatu 15 B (6.krs)

Aika: klo 12-16

Suolaista ja makeaa musiikkituokioiden kera hyvässä seurassa Helsingissä, ovisummeri alhaalla. Kyltti kertoo paikan, tervetuloa!

Puoluetoimiston Pekka-kahvila

Paikka: Vihreiden puoluetoimiston Koijärvi-sali, Fredrikinkatu 33 A (2.krs), Helsinki

Aika: klo 13-16

Tarjolla karjalanpiirakoita, munavoita ja kakkoskeksejä, tule piipahtamaan kahville ja haistelemaan puoluetoimiston vaalihulinaa!

Savolaiset Haaviston puolesta -kahvila

Paikka: Varsapuisto, Kaisaniemenkadun, Yrjö-Koskisen kadun ja Unioninkadun väliin jäävässä kolmiossa, Helsinki

Aika: klo 14-17

Jaa ettemmekö me Haaviston kannattajat osaa muka arvostaa perinteitä? Elähän kehtaa! Tulehan maistelemaan pienillä kätösillämme valmistettuja karjalanpiirakoita, mustikkakukkoa ja chilisuklaakaakaota viihtyisään ulkokahvilaamme Helsingin Varsapuistoon. Kahvila avataan klo 14 ja on auki niin kauan kuin tuotteita ja juttua riittää!

¡Spontan Catalan!

Paikka: Mikonkatu 22, Helsinki

Aika: klo 11-15

Kevyttä lounasta lämpimissä sisätiloissa aivan ydinkeskustassa. Ruokana Farfalle-salaatti. Jälkkäriksi jäätelö ja hedelmäsalaatti, sekä lämmintä juotavaa. Kansainvälinen isäntäväki toivottaa tervetulleeksi kotiinsa.

Light lunch in a warm downtown appartment. We serve a Catalan-style Farfalle salad, and as a desert ice cream & fruits with something warm to drink. International hosts welcome you to their home.

Joensuussa

Pekka goes Ravintolapäivä

Paikka: Kansalaistalo, Torikatu 30, Joensuu

Aika: klo 12-17

Tarjolla on Pekka-hypen ohella karjalanpiirakoita munavoilla ja cevicheä tulevan valtiopäämiehen puolison kotimaasta, Ecuadorista. Kuulemma mokkapalojakin on kahvin painikkeeksi. Tervetuloa!

Vaalikahvila Kookos & Kaneli

Paikka: Jalaksentie 8, Joensuu

Aika: klo 12-16

Pian on taas aika äänestää, ja vaalipadassa muhiikin tällä kertaa jännittävä keitos. Onnelan puutaloyhteisön omien vaalien ensimmäinen kierros on myös käyty, ja jatkoon selviytyi makuhermoja hivelevä kaksikko kookos ja kaneli! Ne viettelevät kahvilavieraita samettisessa porkkana-bataattikeitossa sekä suussa sulavissa tahini-hunajapuusteissa. Kumpikohan mahtaa voittaa tasaväkiseksi ennustetun toisen kierroksen? Äänestys on käynnissä niin kauan kuin ruokaa riittää!

Kahvila sijaitsee Onnelan tunnelmallisessa yhteisökodissa Niinivaaralla. Soppaa riittää n. 20 äänestäjälle, ja sämpylöitä ja korvapuusteja useammellekin. Ilmoitathan tulostasi: Mari/ 050-5757552.

Jyväskylässä

Ravintola Sovinto

Paikka: Sepänkeskuksen ala-aula, Kyllikinkatu 1, Jyväskylä

Aika: 12-15

Ravintola Sovinnossa pääset kasvisruokien ja parhaan presidenttiehdokkaan Pekka Haaviston makuun. Jyväskylän Vihreät Nuoret ja Opiskelijat - Jyvioni kokoaa sinulle maukkaan tortilla-annoksen pilkkahintaan. Luvassa on myös mahdollisesti Pekka-videoita sekä akustista livemusiikkia!

Kotkassa

Temporary Ristorante PEKKA & SUZY

Paikka: Karhunkatu 16 B 12 (III krs.), 48600 Karhula

Aika: klo 13 alkaen

Tarjolla kanaa ambopuuron kera, suppilovahverorisottoa, kirkasta lohikeittoa, vihreää salaattia (tietysti), tuoreita sämpylöitä sekä päivän kakkua tai paria. PÖYTÄVARAUKSET keittiömestari Tiina Pentiltä tekstiviestillä 0505977432.

Kuopiossa

Ristorante Pekka

Osoite: Kirkkokatu 33 B 16

Aika: klo 15-20

Herkullinen lauantai italialaiseen tyyliin - Tervetuloa! Menu: Panzanella, Risotto Verde, Juustokakkua, suklaamousse -quenelle ja vadelmakastiketta.

Lappeenrannassa

Paikka: Kävelykatu Oleksi, Lappeenranta

Aika: klo 11-13

Lappeenrannan seudun Vihreät tarjoilevat kävelykadulla hernesoppaa lounasaikaan! Tervetuloa lämmittelemään!

Lempäälässä

Paikka: Lempäälän uimala, Nokkatie 3-5

Aika: klo 10-12

Tarjolla kahvia, teetä, kuumaa mehua sekä suolaista ja makeaa syötävää. Tero Taikuri esiintyy klo 10.30 ja 11.30.

Mikkelissä

Cafe Haavisto Launiala

Paikka: Keltasirkunkatu 11, Mikkeli

Kellonaika ja menu tarkentuvat myöhemmin!

Mäntsälässä

Paikka: Seurojentalo, Huvitie 3, Mäntsälä

Aika: klo 19-22

Haavistolle! -konsertin yhteydessä, konsertissa musisoimassa kansanmusiikin huippunimiä! Pekka-ravintolassa tarjolla herkkuja pikkurahalla.

Nokialla

Ravintola Salsa Verde

Paikka: Kalamiestenkatu 16, Nokia

Aika: klo 17-20

Tule maistamaan aitoja Meksikon makuja olohuoneeseemme! Ravintolamme tukee Pekka Haavistoa ja soittaa lattarimusiikkia. Kaikki ruoat ovat gluteenittomia ja vähälaktoosisia.

Oulussa

Vidis Snack

Paikka: Valtatie 20, Oulu

Aika: klo 12-19

Vidis Snack tarjuaa talaven kylymyyteen autotallitunnelman herkullisten toastien ja lämpimien juomien merkeissä vieläpä halapaan hintaan. Viihdykkeenä toimii lupsakat tarjoilijat, lepposta musiikkia kera DJ PLAYA ONE!!! ja rento meininki! Kaikki tämä kävelymatkan päässä kaikesta. Kaikki ovat tasapuolisesti tervetulleita!

Rovaniemellä

Paikka: Valtakatu 22, Rovaniemi

Aika: klo 11-14

Tervetuloa nauttimaan pressanvaalikampanjasta! Tarjolla lämmintä keittoa, kahvia/teetä ja suolaisia ja makeita herkkuja. Tuotto tukee Haaviston kampanjaa Rovaniemellä.

Seinäjoella

Paikka: Torikeskus, Kauppatori 1, Seinäjoki

Aika: klo 10-14

Tervetuloa Presidenttikahville Seinäjoen Pekka-kahvilaan Torikeskuksen 2.kerrokseen. Tarjolla kuumaa ja kylmää sekä makeaa ja suolaista. Kaikki sulassa sovussa, Pekan tapaan.

Tampereella

Paikka: Teiskontie 11 C 26, Tampere

Aika: klo 12-15

Tervetuloa istumaan lauantai-iltapäivää Kalevan lämpimään Pekkaravintolaan Teiskontielle! Ruokalistalla mm. maukasta linssikeittoa ja Antonion latinalaista leipävanukasta Pekka Haaviston hengessä ja tueksi. Vieraana myös europarlamentaarikko Satu Hassi!

Järjestäjä: Kalevan Vihreät - Kalevi ry

Turussa

Kokoaan suurempi kahvila

Paikka: Kotimäenkatu 8,  Turku

Aika: klo 11-15

Kokoaan suuremmasta kahvilasta saat sekä suolaisia että makeita herkkuja moneen makuun. Tulot lahjoitetaan kokonaisuudessaan Pekka Haaviston vaalikampanjan hyväksi. Kahvila toimii suloisessa omakotitalossa kodikkaalla Nummen alueella. Paikalle pääset kätevästi bussilla numero 2 (kuinka sattuikaan!).

Utrectissa (Alankomaissa)

Paikka: Bergstraat 13, Utrect, Alankomaat

Aika: klo 15-17

Pekka-kahvila Knitting club -iltapäivässä, tarjolla suomalaisia herkkuja!

Vaasassa

Paikka: Loftet, Raastuvankatu 28, Vaasa

Aika: klo 10-15

Miksi Pekka? Tule kirpeästä pakkasesta Loftetin lämpimään tunnelmaan kahvi- tai teekupposen äärelle keskustelemaan! Tarjolla myös suussasulavan herkullista porkkanakakkua, balkanilaista musiikkia, runoja... Kahvila on avoin spontaaneille esityksille sekä suvaitsevalle ja moniarvoiselle keskustelulle!

Vantaalla

Pekka Pop up -ravintola

Paikka: Tikkuraitin vaaliteltta, Tikkurila, Vantaa

Aika: klo 10-14

Tarjolla on klo 12-14 hernekeittoa ja sämpylöitä  ja koko ajan kahvia ja teetä, kakkuja ja pullaa. Lounasseurana paikallisia Haaviston tukijoita, mm. Tuija Brax on paikalla klo 12-13. Tule piipahtamaan!

Järjestäjät: Tikkurilan Vihreät ja Vantaan Vihreät

Riihimäellä

PekkaRavintola

Paikka: Kampaamo Entraamo, Hämeenkatu 3

Aika: klo 11-14.

Tarjolla omakustannehintaan tomaattikeittoa, sämpylöitä, pannukakkua hillolla sekä kahvia ja teetä.

Pekka-ravintoloita ja kahviloita voi ilmoittaa osoitteeseen: ravintolapaiva(at)haavisto2012.fi

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!