Sähköpostilistojen käyttöohjeita

Puoluetoimistolta kysytään usein seuraavia sähköpostilista-aiheisia kysymyksiä:

• miten puolueen sähköpostilistalta X pystyy poistumaan?
  • miten saan vaihdettua osoitteeni sähköpostilistoille?
  • miten saan tilattua listan koostemuodossa (eli n. 10 viestin paketeissa yksittäisten viestien sijasta)?
  • miten saan katkaistua listapostien tulon väliaikaisesti (esim. loman ajaksi)?

Toimi seuraavasti:

1. Mene listan infosivulle.

2. Kelaa infosivun alalaita näkyviin.

• Aivan alimpana näet kohdan, jossa lukee "Poistuaksesi listalta [LISTANIMI], käyttääksesi salasanan muistuttajaa, tai vaihtaaksesi liittymisasetuksiasi syötä sähköpostiosoite jolla liityit." Kirjoita sähköpostiosoitteesi ko. tekstin alta löytyvään laatikkoon ja klikkaa sen vieressä olevaa "Eroa tai muokkaa valintoja" -nappia.

3. Tulet sivulle, jossa kysytään salasanaasi.

• Syötä salasana ao. kenttään ja klikkaa "kirjaudu sisään" -painiketta.
  • Salasana on se, joka tulee sinulle kerran kuukaudessa lähetettävän automaattisen muistutusviestin mukana.
  • Jos sinulla ei ole salasanaa tallessa, klikkaa sivun alalaidasta "Salasanan muistuttaja" -otsikon alta löytyvää "Muistuta" -painiketta. Saat parissa minuutissa salasanan sähköpostiosoitteeseesi.

4. Pääset omien tilausasetustesi sivulle. Nyt voit tehdä haluamasi toimet:

4.1 JOS HALUAT EROTA LISTALTA

• Etsi kohta, jonka otsikkona on "Eroaminen [LISTANIMI]" ja laita rasti ruutuun kohtaan "Kyllä, haluan varmasti erota listalta". Klikkaa sitten "Eroa"-painiketta.

4.2. JOS HALUAT VAIHTAA SÄHKÖPOSTIOSOITTEESI

• Etsi infosivulta otsikko "Jäsentietojen [LISTANIMI] muuttaminen". Anna uusi sähköpostiosoitteesi kahteen kertaan, kenttiin "Uusi osoite" ja "Uusi osoite uudestaan". Klikkaa sitten "Muuta osoitteeni ja nimeni" -painiketta.
  • Jos haluat vaihtaa osoitteesi kaikille listoille, laita rasti ruutuun kohtaan "Muuta kaikkiin listoihin" ja klikkaa vasta sitten "Muuta osoitteeni ja nimeni".

4.3  JOS HALUAT KATKAISTA LISTAPOSTIEN TULON VÄLIAIKAISESTI

• Etsi infosivulta otsikko "Listan [LISTANIMI] tilausasetuksesi". Valitse sieltä asetuksen "Viestien lähetys" vaihtoehdoksi "Pois".
  • Sitten klikkaa koko sivun alalaidasta "Lähetä muutokseni" -painiketta, jotta asetusten muutos astuu voimaan.
  • JOS haluat katkaista postintulon kaikilta vihreat.fi -listoilta, joilla olet, laita rasti ruutuun kohtaan "Muuta kaikkiin" ja klikkaa vasta sitten "Lähetä muutokseni".
  • Kun haluat palauttaa listapostisi kulkemaan normaalisti, palaa tälle sivulle ja valitse vaihtoehdoksi taas "Päällä".

4.4 JOS HALUAT TILATA LISTAN KOOSTEVERSIONA (n. 10 viestin paketteina)

• Etsi otsikko "Listan [LISTANIMI] tilausasetuksesi". Valitse sieltä asetuksen "Koostetilan asetus" vaihtoehdoksi "Päällä".
  • Jos haluat koosteversiosta eroon, palaa tälle sivuille ja valitse "Pois".

Voit käydä muuttamassa asetuksiasi näillä sivuilla koska vain haluat, niin usein kuin haluat.

Jos tulee pulmia, ota yhteys hallintopäällikköön, joka neuvoo kaikissa listaongelmissa!