Vihreät valitsi mainostoimistokumppanikseen Sherpan

Vihreät aloittaa yhteistyön mainostoimisto Sherpan kanssa. Vihreät valitsi yhteistyökumppaninsa vuoden 2015 eduskuntavaaleja varten kilpailutuksen kautta.

”Olemme hyvässä tilanteessa. Kentän energiataso tuntuu inspiroivalta. Vaaleihin on puoli vuotta aikaa ja uskon tämän energian kantavan. Asennetutkimusten mukaan moni suomalainen kannattaa tavalla tai toisella vihreitä arvoja. Olemme usein epäonnistuneet tämän viestinnässä. Vihreiden pitää pystyä irroittautumaan perinteisestä poliittisesta jargonista ja viemään viestimme vaaleissa näiden ihmisten keskuuteen, suomeksi ja arjen kielellä. Tässä uskomme, että Sherpa on meille hyvä kumppani, joka pystyy sparraamaan Vihreitä puhumaan asioista selkeämmin ja paremmin. Tavoitteemme on tehdä ihmistä lähellä oleva kampanja – jotain sellaista, mikä puhuttelee arkista puurtajaa”, sanoo vihreiden kampanjapäällikkö Kirsi Syväri.

Sherpa näkee yhteistyölle olennaisena pohjana sen, että Vihreät ajattelee asioita puolueista pisimmällä tähtäimellä. Tämä on arvo, joka toimiston on helppo jakaa.

”Olemme toimistossamme valtavan innoissamme päästessämme tekemään tätä kampanjaa. Meillä on vahvaa substanssiosaamista, mutta tiimiin otetaan myös vähemmän politiikkaa harrastavia - emmehän ole viestimässä pelkästään valtiotieteen maistereille, vaan jokaisen suomalaisen tulisi helposti ymmärtää mitä arvoja Vihreät ajavat, miksi ja millä keinoin”, Sherpan toimitusjohtaja Pauli Waroma kommentoi.

Kevään eduskuntavaaleissa Vihreät lähtevät tavoittelemaan historiansa suurinta eduskuntaryhmää.

Lisätietoja antavat:

Kirsi Syväri, +358 40 565 7958, kirsi.syvari@vihreat.fi