Ydinvoima työllistää lähinnä rakentamisen aikana. Uusiutuvat ja energiatehokkuus työllistävät kustannustehokkammin, pitkäjänteisemmin ja vientivetoisemmin.

Nyt lupakäsittelyssä oleva Fennovoima/Rosatom-ydinvoimala luo korkeintaan 1 500 pysyvää työpaikkaa tuottaessaan 9,6 TWh:ia. Työ- ja elinkeinoministeriö on arvioinut, että 9 TWh:n tuottaminen tuulivoimalla työllistää 15 000 ihmistä. Kun osa tästä tuotetaan bioenergialla työllistetään vieläkin useampi.

Vihreiden Kotimaisessa energiaratkaisussa esitetyt toimet lisäävät ja vauhdittavat hallituksen tavoitteita uusista puhtaan teknologian työpaikoista. Laajemmin Vihreiden ajatuksia työllistämisestä voit lukea Vihreästä työllisyysohjelmasta.

Valitsit oikein! Nyt voit hyvillä mielin valita enemmänkin ja liittyä Vihreisiin. Eduskunta uhkaa päättää väärin. Tukemalla Vihreitä ja jakamalla tätä kyselyä voit herätellä kansanedustajia valitsemaan tervejärkisesti.

Pyydä kaveria tekemään testi tai viihdytä itseäsi kansanedustajillekin vaativalla testillä – tee testi uudelleen klikkaamalla tästä.

kuva: Miia Ranta CCBYSA2.5