Työryhmät 2017 - 2019

Vihreiden eduskuntaryhmän, puoluehallituksen ja valtuuskunnan työn tukemiseksi on perustettu useita työryhmiä. Puoluehallitus on nimennyt työryhmien asiantuntijajäsenet kaksivuotiskaudeksi.

Työryhmiin, niiden puheenjohtajiin ja jäseniin voit olla yhteydessä, jos haluat lisätietoa poliittisesta teemasta, välittää vihreille tietoa työryhmälle kuuluvasta aiheesta tai kutsua asiantuntijapuhujan tapahtumaasi!

Eläinpoliittinen työryhmä
pj. Elina Valkama; Tiina Edelman, Hartola; Minna Hölttä, Valkeakoski; Liisa Kuparinen, Jyväskylä; Heljä Kurunmäki, Vaasa; Kati Lommi, Joensuu; Karla Loppi, Helsinki; Sanna Mattila, Helsinki; Frida Mäkelä, Helsinki; Simo Räty, Kuopio; Riitta Salmi, Parainen; Hanna Vuorenpää, Kuopio; Jukka Väisänen, Turku

Eurooppa-työryhmä
pj. Sirpa Hertell
Delegaatit EGP:n valtuuskunnan (Council) kokouksiin:
Sirpa Hertell, Saara Ilvessalo, David Pemberton, Tuomas Viskari
Varadelegaatit:
Lauri Korvenmaa, Reino Lampinen, Annika Ojala, Katri Ylinen
Muut jäsenet:
Kaisa Larjomaa, Maiju Turunen

Globaali- ja turvallisuusasioiden työryhmä
pj. Anja Malm; Ilari Aula, Espoo; Kirsi Helin, Helsinki; Viljami Hätönen, Helsinki; Sanna Kopra, Mäntsälä; Timo Kosonen, Kerava; Visa Kuusikallio, Järvenpää; Annika Launiala, Helsinki; Nora Lindström, Helsinki; René Söderman, Helsinki; Marko Ulvila, Jyväskylä; Petri Vesamäki, Tampere; Jaakko Vuorio, Tampere

Ilmasto- ja energiapoliittinen työryhmä
pj:t Henna Partanen ja Veli Liikanen, jäsenet Jonas Biström, Helsinki; Jari Ihonen, Espoo; Panu Jouhkimo, Mikkeli; Clarisse Jay, Lappeenranta; Tiina Jokinen, Lahti; Vera Kauppinen, Joensuu; Antti Korpelainen, Helsinki; Riku Merikoski, Vantaa; Kaisa Miettunen, Jyväskylä; Mikael Sokero, Helsinki; Antti Van Wonterghem, Kotka

Koulutuspoliittinen työryhmä
pj:t Riina Lumme ja Inka Hopsu; Konsta Happonen, Helsinki; Pirjo Hiidenmaa, Helsinki; Sari Hyytiäinen, Kouvola; Jarkko Kanerva, Naantali; Heikki Kontturi, Oulu; Kaarina Marjanen, Lahti; Aleksi Meriläinen, Vantaa; Salla Niemi, Turku; Bicca Olin, Porvoo; Leni Pispala, Nurmijärvi; Johanna Riitakorpi, Helsinki; Niina Salonen, Turku; Anna-Maria Tenojoki, Helsinki; Annakaisa Tikkinen, Helsinki; Matti Tujula, Helsinki; Hannu Tuominen, Helsinki

Kulttuurityöryhmä
pj:t Outi Alanko-Kahiluoto ja Hanna Susitaival, jäsenet Minna Hyytiäinen, Kai Hämäläinen, Merja Isotalo, Irina Krohn, Sami Kuoppamäki, Tomi Lassi, Anne Lehtelä, Petra Majander, Hanna Mamia-Walther, Kirsikka Moring, Marianne Niemelä, Ville Sinnemäki, Sanna Tuhkunen

Maahanmuuttopoliittinen työryhmä
pj. Katja Mannerström; Roberto Blanco Raitasuo, Helsinki; Kian Dowlatabadi, Kirkkonummi; Katri Kuusikallio, Järvenpää; Emilia Lakka, Jyväskylä; Johanna Leinonen, Helsinki; Marja-Liisa Mäkelä, Turku; Juha Tuomikoski, Vaasa; Soili Vähä-Konka, Kouvola; Alexios Sarantis, Tampere; Tuomas Rinne, Tampere; Aija Saari, Oulu; Elina Tornberg, Turku

Maatalouspoliittinen työryhmä
pj. Silja Keränen, jäsenet Minna Hakaoja, Sampsa Heinonen, Minna Hölttä, Maisa Juntunen, Mikko Kiesiläinen, Petri Leinonen, Risto Mäkipernaa, Sonja Raitamäki, Irma Saloniemi, Thomas Snellman, Mikko Välttilä, Veijo Åberg

Poliittisen tavoiteohjelman työryhmä
pj. Olli-Poika Parviainen, jäsenet Markus Drake, Ville Hämäläinen, Merja Kähkönen, Katja Klami, Johanna Kohvakka, Teemu Meronen, Simo Raittila, Sulevi Riukulehto, Hanna Sauli, Jaakko Stenhäll, Iiris Suomela, Marjo Tapaninen, Reetta Vanhanen, Ville Ylikahri, sihteeri Minna Manninen

Sosiaali- ja terveyspoliittinen työryhmä
pj. Anne Roponen; Susanna Airola, Helsinki; Irmeli Elomaa, Kankaanpää; Riika Hagman-Kiuru, Helsinki; Sini Heino, Paimio; Esa Heinonen, Orimattila; Kati Juva, Helsinki; Tuula Mohamud, Helsinki; Janne Kylli, Espoo; Jan Löfsted, Tammela; Niina Melkko, Nokia; Satu Nyman, Nurmijärvi; Katri Pihlaja, Tampere; Pekka Rantanen, Kirkkonummi; Tiitu Saastamoinen, Lahti; Jenni Talvitie, Lahti; Jouni Vauhkonen, Mikkeli

Talous- ja työllisyystyöryhmä
pj. Heikki Sairanen; Tuula Aaltola, Helsinki; Elena Gorschkow-Salonranta, Helsinki; Jaana Isohätälä, Oulu; Mikko Kiesiläinen, Helsinki; Mari Kivijärvi, Jyväskylä; Tuula Loikkanen, Helsinki; Niko Pagkratis, Helsinki; Eyüp Yilmaz, Jyväskylä

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyöryhmä
pj. Janette Huttunen; Riikka Aapalahti, Porvoo; Anni Heinälä, Helsinki; Eevi Jalava, Helsinki; Saara Jäntti, Pori; Petteri Keränen, Turku; Tekla Kosonen, Helsinki; Touko Niinimäki, Helsinki; Daniel Oksanen, Hämeenlinna; Ida Repo, Helsinki; Aino Valovirta, Tampere; Kari Vilkko, Nokia

Tietoyhteiskuntatyöryhmä
pj. Tuomo Liljenbäck, Tuukka Aaltonen, J. Tuomas Harviainen, Tiina Hentunen-Vanninen, Teemu Hokkanen, Janne Jalkanen, Päivi Korpivaara, Sakari Kouti, Kirsi Louhelainen, Markus Norrgran, Hannele Piitulainen, Timo Pyhälahti, Petteri Räty, Ilona Sidoroff, Jaakko Särelä

Ympäristö- ja luonnonsuojelutyöryhmä
pj:t Lea-Elina Nikkilä ja Ilona Helle; Esa Aalto, Oulu; Mika Flöjt, Kuusamo; Ilona Hankonen, Eurajoki; Konsta Happonen, Helsinki; Pekka Heikkilä, Mikkeli; Iiro Ikonen, Pori; Maiju Lanki, Hamina; Tuija Luhta, Vantaa; Anneli Lyytikkä, Espoo; Kirsikka Moring, Helsinki; Pekka Nyman, Kittilä; Heikki Susiluoma, Jyväskylä

Sääntötyöryhmä valmistelee puolueen sääntöjen muutoksia vuoden 2018 puoluekokouksen käsittelyyn. Pj. Tuomas Viskari, jäsenet joka piiri- ja liittojärjestöstä.

Työryhmien käytännön toiminnan ohjeistus: linkki