Työryhmät 2017 - 2019

Vihreiden eduskuntaryhmän, puoluehallituksen ja valtuuskunnan työn tukemiseksi on perustettu useita työryhmiä. Työryhmien jäsenet on pääosin nimetty puoluehallituksen kokouksessa 26.8.2017.

Eläinpoliittinen työryhmä
pj. Elina Valkama; Tiina Edelman, Hartola; Minna Hölttä, Valkeakoski; Liisa Kuparinen, Jyväskylä; Heljä Kurunmäki, Vaasa; Kati Lommi, Joensuu; Karla Loppi, Helsinki; Sanna Mattila, Helsinki; Frida Mäkelä, Helsinki; Simo Räty, Kuopio; Riitta Salmi, Parainen; Hanna Vuorenpää, Kuopio; Jukka Väisänen, Turku

Eurooppa-työryhmä
pj. Sirpa Hertell
Delegaatit EGP:n valtuuskunnan (Council) kokouksiin:
Sirpa Hertell, Saara Ilvessalo, David Pemberton, Tuomas Viskari
Varadelegaatit:
Lauri Korvenmaa, Reino Lampinen, Annika Ojala, Katri Ylinen
Muut jäsenet:
Kaisa Larjomaa, Maiju Turunen

Globaali- ja turvallisuusasioiden työryhmä
pj. Anja Malm; Ilari Aula, Espoo; Kirsi Helin, Helsinki; Viljami Hätönen, Helsinki; Sanna Kopra, Mäntsälä; Timo Kosonen, Kerava; Visa Kuusikallio, Järvenpää; Annika Launiala, Helsinki; Nora Lindström, Helsinki; René Söderman, Helsinki; Marko Ulvila, Jyväskylä; Petri Vesamäki, Tampere; Jaakko Vuorio, Tampere

Ilmasto- ja energiapoliittinen työryhmä
pj:t Henna Partanen ja Veli Liikanen
Työryhmä nimetään puoluehallituksen kokouksessa 22.9.

Koulutuspoliittinen työryhmä
pj:t Riina Lumme ja Inka Hopsu; Konsta Happonen, Helsinki; Pirjo Hiidenmaa, Helsinki; Sari Hyytiäinen, Kouvola; Jarkko Kanerva, Naantali; Heikki Kontturi, Oulu; Kaarina Marjanen, Lahti; Aleksi Meriläinen, Vantaa; Salla Niemi, Turku; Bicca Olin, Porvoo; Leni Pispala, Nurmijärvi; Johanna Riitakorpi, Helsinki; Niina Salonen, Turku; Anna-Maria Tenojoki, Helsinki; Annakaisa Tikkinen, Helsinki; Matti Tujula, Helsinki; Hannu Tuominen, Helsinki

Maahanmuuttopoliittinen työryhmä
pj. Katja Mannerström; Roberto Blanco Raitasuo, Helsinki; Kian Dowlatabadi, Kirkkonummi; Jori Eskolin, Vantaa; Katri Kuusikallio, Järvenpää; Emilia Lakka, Jyväskylä; Johanna Leinonen, Helsinki; Marja-Liisa Mäkelä, Turku; Juha Tuomikoski, Vaasa; Soili Vähä-Konka, Kouvola; Alexios Sarantis, Tampere; Tuomas Rinne, Tampere; Aija Saari, Oulu; Elina Tornberg, Turku

Poliittisen tavoiteohjelman työryhmä
pj. Olli-Poika Parviainen. Hakuaikaa työryhmään on jatkettu 13.9. asti. Työryhmän jäsenet nimetään puoluehallituksen kokouksessa 22.9.

Sosiaali- ja terveyspoliittinen työryhmä
pj. Anne Roponen; Susanna Airola, Helsinki; Irmeli Elomaa, Kankaanpää; Riika Hagman-Kiuru, Helsinki; Sini Heino, Paimio; Esa Heinonen, Orimattila; Kati Juva, Helsinki; Tuula Mohamud, Helsinki; Janne Kylli, Espoo; Jan Löfsted, Tammela; Niina Melkko, Nokia; Satu Nyman, Nurmijärvi; Katri Pihlaja, Tampere; Pekka Rantanen, Kirkkonummi; Tiitu Saastamoinen, Lahti; Jenni Talvitie, Lahti; Jouni Vauhkonen, Mikkeli

Talous- ja työllisyystyöryhmä
pj. Heikki Sairanen; Tuula Aaltola, Helsinki; Elena Gorschkow-Salonranta, Helsinki; Jaana Isohätälä, Oulu; Mikko Kiesiläinen, Helsinki; Mari Kivijärvi, Jyväskylä; Tuula Loikkanen, Helsinki; Niko Pagkratis, Helsinki; Eyüp Yilmaz, Jyväskylä