Toimi ja työskentele Toimi ja työskentele

Avoimia työpaikkoja

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.

- - - -

Vihreät hakee palvelukseensa järjestöpäällikköä!

Nykyisen työntekijän siirtyessä uusiin haasteisiin Vihreät etsii nyt uutta järjestöpäällikköä!

Järjestöpäällikkö tukee puolueen kenttää ja sen kehitystä. Järjestöpäällikön työn tavoitteena on lisätä puolueen vaikuttavuutta, osaamista ja kestäviä rakenteita. Järjestöpäällikkö toimii esihenkilönä useille työntekijöille, tällä hetkellä 15 piiri- ja kaupunkityöntekijälle eri puolilla Suomea sekä kunta-asioiden suunnittelijalle. Hän kehittää työntekijöiden työn edellytyksiä, ja tekee laajaa henkilöstötyötä sekä läheltä että etänä. Järjestöpäällikkö tukee erityisesti vaalipiirijärjestöjen työtä sekä huolehtii puolueen strategian jalkauttamisesta koko organisaatioon. Hän vastaa puolueen koulutustoiminnasta ja koulutusyhteistyöstä Opintokeskus Vision kanssa. Järjestöpäällikön tiimin vastuulla on myös puolueen vapaaehtoistoiminnan sekä kentän vaikuttamistyön kehittäminen.

Järjestöpäällikön tehtävänkuva on laaja ja monipuolinen, ja valittava henkilö pääsee hyvin vaikuttamaan sekä työn että koko puolueorganisaation suuntaan!

Tehtävässä edellytetään:

• esihenkilökokemusta
  • laajojen kokonaisuuksien hallintaa
  • itsensä johtamisen sekä priorisoinnin taitoja
  • hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
  • strategista näkemystä varsinkin henkilöstö- ja organisaatiokehityskysymyksiin
  • kokemusta kampanjoista ja järjestöistä
  • erinomaista suomen kielen taitoa
  • vihreää arvomaailmaa

Eduksi katsotaan kokemus:

• asiantuntijoiden ja laajan tai useamman tiimin johtamisesta
  • etäjohtamisesta
  • organisaatiokehittämisestä
  • sovittelusta ja/tai neuvottelusta
  • vapaaehtois- ja vaikuttamistyön kehittämisestä
  • kouluttamisesta ja koulutussuunnittelusta
  • soveltuva korkeakoulututkinto

Tarjoamme työntekijälle näköalapaikan vaikuttamiseen ja mahdollisuuden muuttaa Suomea ja maailmaa! Työaika on 35 h/vk. Työpaikka on puoluetoimisto Helsingissä. Työ vaatii jonkin verran matkustamista sekä ilta- ja viikonlopputöitä (noin 1-2 kertaa kuukaudessa). Tarjoamme innostavan työyhteisön lisäksi elämäntilannemyönteisen työpaikan, jossa etätyö ja joustavuus ovat arkipäivää. Työtilamme uudistuvat vuoden aikana ja hyvät työsuhde-edut sisältävät laajan työterveyden, virikesetelit, tukea työsuhdematkalippuun sekä kattavat työhyvinvointipalvelut.

Sinustako Vihreiden uusi järjestöpäällikkö? Lähetä hakemuksesi sekä ansioluettelosi viimeistään sunnuntain 2.2. aikana osoitteeseen hakemus@vihreat.fi (pdf-liitteinä, tiedostonimissä sukunimesi ensin). Palkka on 3640 €/kk + kokemuslisät. Vakituinen työsuhde alkaa 1.3. tai sopimuksen mukaan, mahdollisimman pian.

Haastatteluun valituille ilmoitetaan maanantaina 3.2. ja haastattelut pidetään Helsingissä keskiviikkona 5.2. klo 10-18.

Vihreät etsii vaalipäällikköä Tampereelle kuntavaaleihin 2021

Vihreät etsii nyt Tampereelle reipasta ja taitavaa vaalipäällikköä organisoimaan ja toteuttamaan kuntavaalikampanjaa 2021!

Vaalipäällikkö vetää vihreän kuntavaalikampanjaprojektin Tampereella yhdessä Tampereen Vihreiden vaalityöryhmän kanssa. Vaalipäällikön työhön kuuluu projektisuunnittelua ja -hallintaa, ehdokashankinnan organisointia ja toteutusta, monipuolisen viestinnän suunnittelua, toteuttamista ja kehittämistä, vapaaehtoisten innostamista ja kuntavaaliehdokkaiden tukemista sekä tapahtumien ja muiden kampanjatoimien ideointia ja tekemistä. Vaalipäälliköllä on itsenäinen ja positiivinen työote, ja hän osaa yllättävissäkin käänteissä pitää monta lankaa hallitusti käsissään!

Työntekijältä edellytämme käytännössä osoitettua rautaista taitoa projektisuunnitteluun ja -hallintaan sekä osaamista ja näkemystä nykyaikaisesta ja raikkaasta viestinnästä sosiaalisen median eri kanavissa. Erinomaiset yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, paineensietokyky sekä itsensä johtamisen ja priorisoinnin taidot ovat tarpeen. Koska työhön kuuluu myös varainhankintaa ja budjettiseurantaa, edellytämme jämäkkää otetta talousasioihin. Eduksi katsomme kokemuksen kampanjoista, tapahtumajärjestämisestä, vapaaehtoisten rekrytoinnista, motivoinnista ja johtamisesta, kouluttamisesta ja koulutussuunnittelusta sekä vihreän politiikan ja arvomaailman tuntemuksen.

Työsuhde on määräaikainen 17.2.2020 - 31.7.2021 (kuntavaalipäivä 18.4.2021). Työaika on 35 tuntia viikossa ja palkka 2 480 €/kk + kokemuslisät Vihreiden palkkausjärjestelmän mukaisesti. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p.

Tarjoamme monipuolisen työn, johon työntekijä voi itse runsaasti vaikuttaa. Koska työtä tehdään vapaaehtoisten kanssa, työaikoihin kuuluu iltoja ja viikonloppuja. Muuten työajat ovat erittäin joustavat ja työtä voi tehdä paljon myös etänä. Työpaikka on Vihreiden toimisto Kehräsaaressa Tampereen keskustassa. Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, kuten kattavan työterveyden, virikesetelit, puhelinedun, tukea työsuhdematkalippuun sekä innostavat työhyvinvointipalvelut yhteistyössä Lifted Oy:n kanssa. Vaalipäällikkönä pääset politiikan ja vaikuttamisen näköalapaikoille, ja muuttamaan Tamperetta ja koko Suomea vihreämmäksi yhdessä innostavan työyhteisön ja vapaaehtoisten kanssa!

Onko tämä sinun paikkasi? Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi viimeistään keskiviikkona 22.1. (hakuaikaa jatkettu) osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus: Tampereen vaalipäällikkö”, ja laita asiakirjat sähköpostin liitteeksi pdf-muodossa, tiedostonimissä sukunimesi ensin. Arvostamme hakemuksissa näkemyksiä Vihreiden näköisestä kampanjoinnista, joten tuothan kokemuksesi ja osaamisesi lisäksi lyhyesti esiin visiosi erinomaisesta vaalikampanjasta!

Lisätietoja tehtävästä antaa Vihreiden järjestöpäällikkö Emma Kolu, emma.kolu@vihreat.fi.

Avoimia vapaaehtois- ja luottamustehtäviä

Jokainen on lämpimästi tervetullut mukaan Vihreiden toimintaan! Vihreästä toiminnasta ja vapaaehtoistehtävistä saat lisätietoja vihreiltä yhdistyksiltä: paikallisilta vihreiltä, vaalipiirisi vihreiltä tai valtakunnallisilta järjestöiltä, kuten Vihreiltä nuorilta, Vihreiltä naisilta tai Tieteen ja teknologian vihreiltä.

Vihreiden omia keskusteluja voi käydä avoimessa Facebook-ryhmässä. Vihreiden suljetuista Facebook-ryhmistä, kuten kuntapäättäjien ja yhdistystoimijoiden ryhmistä voit kysyä järjestöpäälliköltä. Vihreillä yhdistyksillä, piireillä ja liitoilla on lisäksi omia sähköpostilistoja, Facebook-ryhmiä ja muita viestintäkanavia, joista voi kysyä lisää oman tai läheisen yhdistyksesi vihreiltä.