Toimi ja työskentele Toimi ja työskentele

Avoimia työpaikkoja

Vihreät on yli 8 000 jäsenen puolue, jolla on 15 kansanedustajaa. Politiikkamme perustana on luonnon, tulevien sukupolvien ja heikoimmassa asemassa olevien puolustaminen. Arvoihimme kuuluvat globaali vastuu, tasa-arvo ja yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus.

- - -

Vihreä eduskuntaryhmä hakee Eduskunnassa sijaitsevaan ryhmäkansliaansa POLIITTISTA SIHTEERIÄ toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Tarjoamme haastavien ja monipuolisten työtehtävien ohella innostavan työympäristön sekä näköalapaikan suomalaiseen päätöksentekoon.

Poliittisen sihteerin seurantavastuulle kuuluvat: sosiaali- ja terveyspolitiikka, koulutus-, tiede- ja kulttuuripolitiikka sekä maahanmuuttopolitiikka. Toimenkuvaan sisältyy myös viestinnän tehtäviä.

Hakijalta edellytetään vankkaa poliittisen järjestelmän ja politiikan, erityisesti Vihreän politiikan tuntemusta, hyvää paineen sietokykyä, sosiaalisen median taitoja, hyvää kirjallista ilmaisua sekä englannin ja ruotsin kielen taitoa.

Palkka on 3 250 €/kk, lounasetu, puhelinetu ja työsuhdematkalippu HSL-alueella.

Hakemukset 22.9.2017 mennessä tiina.kivinen@eduskunta.fi

Lisätietoja:

palkkaus ja työehdot: pääsihteeri Tiina Kivinen tiina.kivinen@eduskunta.fi

toimenkuva ja tehtävät: poliittinen sihteeri Elina Sojonen elina.sojonen@eduskunta.fi tai poliittinen sihteeri Timo Juurikkala timo.juurikkala@eduskunta.fi
 - - -

Turun vihreä kunnallisjärjestö hakee POLIITTISTA SIHTEERIÄ toistaiseksi jatkuvaan työsuhteeseen.

Vihreä liitto rp on Turun toiseksi suurin puolue. Haluamme rakentaa kestävää tulevaisuutta yhdessä kaikkien turkulaisten kanssa.

Poliittisen sihteerin työnkuvaan kuuluvat valtuustoryhmän sihteerin tehtävät, Turun vihreiden viestinnän kehittäminen ja toteutus sekä Turun vihreiden tapahtumajärjestelyt ja niiden koordinointi.

Poliittisen sihteerin työaika on 20 tuntia viikossa. Työ sisältää ilta- ja viikonlopputyötä. Valtuustoryhmän kokoukset ovat säännönmukaisesti sunnuntai-iltaisin. Palkka on Vihreän liiton työehtosopimuksen mukainen 1340 € / kk.

Hakijalta edellytetään järjestötoiminnan tuntemusta, tietoteknisiä ja verkkoviestintätaitoja, hyvää suomen kielen taitoa ja valmiutta joustaviin työaikoihin sekä ilta- ja viikonlopputöihin. Tehtävässä tarvitaan myös hyviä ihmissuhdetaitoja ja paineensietokykyä sekä aktiivista ja oma-aloitteista työotetta. Vihreän arvomaailman tuntemus ja ruotsin kielen osaaminen katsotaan eduksi.

Työpaikkana on vihreiden Turun-toimisto. Työ aloitetaan mahdollisimman pian.

Työnantajana toimii Vihreä liitto rp. Palvelusvuosilisät määräytyvät vain aiemmasta Vihreiden palveluksesta.

Hakemukset tulee toimittaa su 24.9.2017 klo 23.59 mennessä osoitteeseen turku@vihreat.fi, otsikkoon Hakemus poliittiseksi sihteeriksi.

Tule tekemään kanssamme ihmisläheistä tulevaisuuden Turkua!

Lisätietoja: Jukka Vornanen, Turun vihreän kunnallisjärjestön puheenjohtaja, p. 040 593 6791.

- - -

Kotimaan avustaja Heidi Hautalan toimistoon Helsinkiin / Vihreiden kansainvälisten asioiden päällikkö

Avoimia vapaaehtois- ja luottamustehtäviä

Jokainen on lämpimästi tervetullut mukaan Vihreiden toimintaan! Vihreästä toiminnasta ja vapaaehtoistehtävistä saat lisätietoja vihreiltä yhdistyksiltä: paikallisilta vihreiltä, vaalipiirisi vihreiltä tai valtakunnallisilta järjestöiltä, kuten Vihreiltä nuorilta, Vihreiltä naisilta tai Tieteen ja teknologian vihreiltä.

Vihreiden omia keskusteluja voi käydä avoimessa Facebook-ryhmässä. Vihreiden suljetuista Facebook-ryhmistä, kuten kuntapäättäjien ja yhdistystoimijoiden ryhmistä voit kysyä järjestöpäälliköltä. Vihreillä yhdistyksillä, piireillä ja liitoilla on lisäksi omia sähköpostilistoja, Facebook-ryhmiä ja muita viestintäkanavia, joista voi kysyä lisää oman tai läheisen yhdistyksesi vihreiltä.