Vihreät puheenjohtajapäivät

Kohderyhmä: vihreiden järjestöjen puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat

Ajankohta: alkuvuodesta ja/tai loppuvuodesta

Vihreät puheenjohtajapäivät järjestetään vuoden alussa ja loppuvuodesta, ja ne on suunnattu vihreiden järjestöjen puheenjohtajille ja varapuheenjohtajille. Päivän mittaisessa koulutustapahtumassa summataan puoluejohdon kanssa Vihreän politiikan tilaa ja tavoitteita sekä käsitellään ajankohtaisia, jäsenjärjestöjä koskettavia aiheita.

Keväällä 2013 ei puheenjohtajapäiviä.

Vihreät puheenjohtajapäivät 1/2012

Vihreät kuntapäivät

Kohderyhmä: vihreät kunnalliset luottamushenkilöt

Ajankohta: keväällä tai kesällä

Vihreät kuntapäivät on koulutuspaketti kaikille Vihreille kunnallispolitiikan toimijoille: valtuutetuille, lautakuntaedustajille, kunnan- ja kaupunginhallitusten jäsenille. Kuntapäiville ovat tervetulleita myös kunnallispolitiikasta kiinnostuneet Vihreiden jäsenet. Koulutuspäivien aikana perehdytään kuntapolitiikan eri osa-alueisiin, opiskellaan kokoustekniikoita ja erilaisia vaikutuskeinoja ja käsitellään kuntataloutta ja sen raameja. Koulutuspäivillä kuntatoimijat saavat vihreitä avaimia kunnallispolitiikassa toimimiseen.

Seuraavat kunta- ja kulttuuripäivät järjestetään Lahdessa 24.-25. elokuuta 2013.

Vihreät kuntapäivät 2011

Vihreät kesäpäivät

Kohderyhmä: vihreät ehdokkaat

Ajankohta: kesällä

Vihreät kesäpäivät järjestetään joka toinen vuosi eli kunnallisvaali- ja eduskuntavaalivuosina. Kesäpäivät on suunnattu erityisesti ehdokkaille ja heidän tukiryhmilleen. Tervetulleita ovat myös piirien puheenjohtajat, toiminnanjohtajat, piirisihteerit ja muut vaalityössä mukana olevat. Vihreillä kesäpäivillä on tarjolla monipuolista vaalikoulutusta aina kampanjataktiikasta esiintymiskoulutukseen ja kampanjan taloushallintoon.

Vihreät kesäpäivät 2012

Vihreiden valtuutettujen koulutuspäivät

Kohderyhmä: vihreät kunnanvaltuutetut

Ajankohta: uuden valtuustokauden alussa

Vihreiden valtuutettujen koulutuspäivät on tarkoitettu uusille ja vanhoille kunnanvaltuutetuille, ja ne järjestetään aina uuden valtuustokauden alussa. Koulutuspäivillä luodaan katsausta vihreään politiikkaan tulevalla valtuustokaudella. Samalla käydään läpi työvälineitä vihreiden tavoitteiden ajamiseksi valtuustoissa ja muita valtuustotyöskentelyn kannalta hyödyllisiä asioita.

Vihreiden valtuutettujen koulutuspäivät 2013
Vihreiden valtuutettujen neuvottelupäivät 2009

Valtakunnallisten vihreiden koulutuspäivien järjestelyistä vastaa ViSiOn suunnittelija Taru Anttonen: taru.anttonen@visili.fi / 044-727 3244