Vihreä kasvo -sarjassa esittelemme erilaisia vihreitä toimijoita ympäri Suomen.

Teppo Heiskanen

Kuvassa Teppo HeiskanenOlen Teppo Heiskanen, 50-vuotias yrittäjä, perheenisä ja veneilijä.

Muutin Hämeenlinnaan vaimoni ja kahden kouluikäisen lapsen kanssa suoraan Kööpenhaminasta kolme vuotta sitten: olin kahdeksan vuotta ulkomailla Pohjoismaiden ministerineuvoston palveluksessa Tanskassa ja Liettuassa.

Paluumuuton pyörteissä kasvoi halu ja into vaikuttaa asioihin: ehkä vuodet ulkomailla antoivat perspektiiviä. Olen lähes aina äänestänyt vihreitä, joten puoluevalinta oli loppujen lopuksi helppo. Vihreät on minulle yleispuolue, jolla on sosiaaliliberaali arvopohja, kyky nähdä asioita laajasti ja keskustella älykkäästi.

Mielestäni vihreät voivat olla vieläkin enemmän pienyrittäjien puolue, koska meillä ei ole sen paremmin oikeiston kuin vasemmistonkaan ideologista painolastia kahlitsemassa uudistuksia. Hämeen vihreissä on hyvä tekemisen meininki.

Purjehdusharrastus alkoi jo lapsena optimistijollalla ja perheen kansanveneellä. Nyt meillä on vihreäkylkinen Twister 28 –purjevene, joka rakennettiin vuonna 1966 Englannissa. Vanha vene kaipaa koko ajan korjausta jostakin kohtaa, mutta se kuuluu veneilyyn.

Suomen ainutlaatuinen saaristo on sielunmaisemaani. Leväpuurossa kyntäminen huolestuttaa, mutta purjehduskesien hyvät muistot voittavat aina huonot. Meri ja aurinko tuntuvat iholla tätäkin kirjoittaessa.

Päivätyön ja purjehduksen ohella kirjoitan matkaoppaita. Viimeisin teos johdattaa Israeliin (sielläkin olen asunut) ja Kööpenhamina-opas on viittä vaille valmis.

Kuka?
Teppo Heiskanen
yrittäjä
50 vuotta
Hämeenlinna

”Suomi on aina ollut kansainvälinen: täältä on lähdetty ja tänne on tultu.”

Teppo Heiskasen blogi

Vihreä kasvo -osiossa esitellään Vihreiden toiminnassa mukana olevaa väkeä eri puolilta Suomea. Sivupalkista pääset tutustumaan heihin kaikkiin. Tutustuthan myös mahdollisuuksiin tulla mukaan toimintaamme – olet lämpimästi tervetullut!