Frankfurt an der Oderissa 8.-11.9.2011

Vihreä kesäyliopisto on Euroopan Vihreiden ja Euroopan parlamentin Vihreät/EVA-ryhmän järjestämä koulutustapahtuma. Vuonna 2011 Vihreä kesäyliopisto järjestettiin Frankfurt an der Oderissa, Saksan ja Puolan rajakaupungissa 8.-11.9.2011.

Kesäyliopisto on luonteeltaan rento tapahtuma, jossa oppimisen lisäksi viihdytään yhdessä ja keskustellaan Euroopan laajuisesta vihreästä politiikasta. Viikonlopun aikana järjestetään luentoja, seminaareja ja työryhmiä mm. vihreän ulkopolitiikan vaihtoehdoista, EU:n yhteisestä maatalouspolitiikasta, oikeistopopulismista, vihreästä taloudesta ja uusiutuvasta energiasta, eurooppalaisesta tasa-arvopolitiikasta ja lukuisista muista mielenkiintoisista aiheista.

ViSiO järjestää kesäyliopistossa workshopin EU:n yhteisen maataloupolitiikan uudistuksessa yhdessä vihreiden meppien ja Puolan vihreän säätiön kanssa. Lisäksi ohjelmassa on tutustumista muihin Euroopan vihreisiin sekä "Slubfortin" (Frankfurt + Slubice) ympäristöön.

Lisätietoa ohjelmasta löydät kesäyliopiston kotisivuilta.

Lisätietoja: Taru Anttonen, 044 727 3244, taru.anttonen@visili.fi