VAALIKAMPANJA STARTTASI – Vihreä kirje 3/2015

Kuva kampanja-avauksesta Narikkatorilta Puoluesihteeri Lasse Miettinen 12.3.2015

Vihreiden kampanja-avaus:
työ, ympäristö, köyhyyden torjuminen ja koulutus –
nyt jos koskaan

Tämä on ollut tärkeä päivä kampanjallemme.

Aamulla avasimme puolueen kattokampanjan Helsingin Kampin Narinkkatorilla. Parhaaseen työmatka-aikaan läsnä oli roppakaupalla ohikulkijoita, vihreitä ehdokkaita ja vaaliaktiiveja, kun Ville Niinistön ja Outi Alanko-Kahiluodon johdolla välitimme vahvan viestin: nyt jos koskaan on aika kääntää Suomen suunta, valita tulevaisuus ja rakentaa parempi, kestävämpi, vihreämpi huominen.

Kampanja-avaus starttasi suuren vihreän bussikiertueen. 39 päivän aikana kierrämme yli 80 paikkakuntaa ja järjestämme yli 100 tapahtumaa. Se on suurin vihreä kampanjakiertue joka kolkaan maata koskaan. Kiertuevastaavamme Antti “bussimajuri” Heikkisen johdolla jättiläismäinen vihreä kampanjabussimme saapuu huomenna Hämeen vaalipiiriin ja jatkaa siitä matkaansa kohti itää. Kiertueen edistymistä seurataan näkyvästi vihreiden facebook-sivulla sekä instagramtilillämme

Lue kampanja-avauksen tiedote ->

Löydä piirisi vaalitapahtumat  ->

Kaavio lahjoitusmäärien suuresta noususta syksystä 2014 maaliskuuhun 2015

LAHJOITUKSILLA VAALIVOITTOON

Te Vihreiden kannattajat olette lahjoittaneet jo huikeat yli 170 000 euroa vihreille ehdokkaillemme. Yksittäisiä lahjoituksia on tullut yli 1 800 kappaletta ja yleisimmät lahjoitusten suuruudet ovat olleet 50 ja 10 euroa.

Vihreiden vaalibudjetti on satoja tuhansia euroja pienempi kuin suurten puolueiden, jotka saavat rahaa lukuisilta eturyhmiltä ay-liikkeestä elinkeinoelämään. Koska kuutilla ei ole kukkaroa, olette te, Vihreiden tukijat, ainoa mahdollisuutemme kilpailla suurten puolueiden rahoituksen kanssa. Siksi teidän kaikkien lahjoitukset ovat niin tärkeä osa vihreän vaalivoiton saavuttamisessa.

LAHJOITA NYT ->

talouden tiekartta

Vihreät julkaisivat tiekartan kestävään talouteen

Viime torstaina esiteltiin Vihreiden talouden tiekartta, joka on esitys tarvittavista toimenpiteistä Suomen talouden kuntoon saamiseksi vuoteen 2020 mennessä. Tiekartta on esitys siitä, miten Suomea uudistetaan, kuinka saadaan lisää työpaikkoja ja miten kurotaan umpeen kestävyysvajetta ja tasapainotetaan valtion budjettia.

Vihreistä tärkeintä on ensin luoda uutta työtä ihmisille ja tehdä Suomesta talouden edelläkävijä. Toiseksi on uudistettava julkista sektoria paremmin nykypäivän tarpeisiin. Vasta sen jälkeen tulevat tarvittavat budjettitalouden suorat sopeutustoimet, jotka on kohdennettava tukemaan ihmisten hyvinvointia ja kestävää kasvua.

• Vihreillä ratkaisuilla työllisyys ja julkinen talous saadaan kuntoon ihmisarvoa ja ympäristöä kunnioittavalla tavalla. Suomen on valittava rohkea uudistusten tie säilyttämisen tai leikkaamisen tien sijaan. Emme halua leikkauksia ihmisten hyvinvointipalveluihin ja perusturvaan, emmekä myöskään voi jäädä säilyttämään vanhentuneita rakenteita, puolueen puheenjohtaja Ville Niinistö toteaa.

Tutustu Talouden tiekarttaamme ->

Kampanjointikuva

Nyt jos koskaan – sinua tarvitaan!

Vaalipäivään on enää kuukausi. Ennakkoäänestyksen alkuun on enää kolme viikkoa. Meillä on tällä kertaa poikkeuksellisen paljon mahdollisuuksia ottaa suuri harppaus eteenpäin – NYT JOS KOSKAAN meidän on aika kampanjoida ja voittaa, jotta vaalien jälkeen voimme korjata, parantaa, auttaa, suojella ja uudistaa.

Lähdemme vaaleihin aivan erilaisen ruohonjuuritason kannatuksen kanssa kuin viimeksi, mutta ääniksi kannatus muuttuu vain kampanjoinnilla. Kampanjointiin tarvitsemme sinua ja niitä, jotka voit saada mukaan.

Tarvitsemme apua kaikessa käytännöllisessä: julisteet pitää levittää, esitteitä ja some-päivityksiä jakaa, kahvia keittää, telttoja pystyttää, ehdokkaita kuljettaa jne. Ole yhteydessä ehdokkaaseesi, paikallisyhdistykseesi tai piirityöntekijääsi. Nopeimmin pääset mukaan kun olet yhteydessä ehdokkaaseen tai hänen kampanjapäällikköönsä.

Ilmoittaudu mukaan ja asetu vaalivoiton tekijöiden joukkoon. Voit myös ilmoittautua vapaaehtoiseksi puolueen sivuilla olevalla lomakkeella, josta välitämme halukkaita eteenpäin.

Ilmoittaudu mukaan tekemään vihreää vaalivoittoa ->