< takaisin helmikuun vihreään kirjeeseen

Tietoyhteiskunta puhuttaa puoluevaltuuskuntaa Iisalmessa

Muun muassa tietoyhteiskunta ja ympäristö ovat asialistalla, kun Vihreiden puoluevaltuuskunta kokoontuu lauantaista 26. helmikuuta sunnuntaihin 27. helmikuuta Iisalmessa. Kaksipäiväisen kokouksensa aikana valtuuskunnan on tarkoitus hyväksyä puolueelle uusi tietoyhteiskuntapoliittinen ohjelma, jossa painotetaan muun muassa kansalaisten tasavertaisten osallistumismahdollisuuksien parantamista, laitteiden ekologista kestävyyttä sekä yksityisyyden suojan takaamista. Lisäksi valtuuskunnan asialistalla on uusi ympäristöohjelma.

Puoluevaltuuskunnan kokouksen yhteydessä järjestetään myös yleisölle avoin toritapahtuma, missä pääsee tapaamaan muun muassa puolueen puheenjohtaja Anni Sinnemäen, varapuheenjohtaja Oras Tynkkysen, eduskuntaryhmän puheenjohtajan Ville Niinistön sekä savolaisia kansanedustajaehdokkaita. Lauantain tapahtuma alkaa Iisalmen torilla kello 10.

40-jäsenisen puoluevaltuuskunnan tehtävä on linjata Vihreiden politiikkaa puoluekokousten välillä, ja sen toimikausi on kaksivuotinen. Seuraava valtuuskunta valitaan kesäkuussa Kuopiossa järjestettävässä puoluekokouksessa.