Takaisin huhtikuun vihreään kirjeeseen

Mitä sinä voit tehdä ydinvoiman lisärakentamista vastaan?

1.Ota yhteyttä kotiseutusi ydinvoimakantaansa vielä harkitseviin kansanedustajiin esimerkiksi puhelimitse ja kerro, mitä mieltä olet lisäydinvoiman rakentamisesta. Pontta argumentteihin löydät esimerkiksi osoitteista www.vihreat.fi/ydinvoima ja www.ydinvoima.fi

2.Tee mielipidekirjoitus lehteen, jossa perustelet sitä, miksi ydinvoima on paitsi tarpeeton, myös haitallinen ratkaisu. Valtaviin mainoskampanjoihin ydinvoimalobbareiden tapaan ei ydinvoiman vastaisella liikkeellä ole varaa, joten näkyvyyttä on hankittava muilla keinoin. Materiaalia mielipidekirjoituksiin löydät osoitteesta www.vihreat.fi/kirje/1003/mielipidekirjoittaminen

3.Osallistu ja ota kantaa verkossa. Kirjoita blogiisi ydinvoima-aiheinen teksti, osallistu keskusteluun foorumeilla, aktivoidu yhteisöllisessä mediassa (Twitter, Facebook...). Tärkeintä on, että ydinvoiman vastainen liike näkyy. Pienikin apu on jo se, että vaihdat profiilikuvaksesi ydinvoiman vastustajia yhdistävän ”Gather up for a stop – no more nuclear power” -logon. Sen löydät esimerkiksi osoitteesta www.vihreat.fi/files/liitto/images/gather_up_for_a_stop.png

4.Tee äänestyssitoumus Äänestä ydinvoima historiaan -kampanjaan. Sitoumuksen tekemällä osoitat, että et halua antaa ääntäsi ydinvoimalle tai ydinvoimamyönteiselle kansanedustajalle. Lisätietoa kansalaisjärjestöjen yhteiskampanjasta osoitteesta www.ydinvoima.fi