Hyvä vihreä,

Tervetuloa lukemaan huhtikuun Vihreään kirjettä. Tämän kirjeen pääaiheena ovat lähestyvät eurovaalit sekä valtuuskunnan ja eduskuntaryhmän yhteiskokous.

Kirjeen muita aiheita ovat:

38 päivää vihreämpään Eurooppaan

Eurovaalien ehdokaslistat on nyt jätetty, ja on aika käydä todenteolla vaalityöhön – aikaa on enää 38 päivää! Vihreät lähtee toukokuun vaaleihin tavoittelemaan vähintään yhtä hyvää tulosta kuin viime kerralla: kahta vihreää meppiä ja 12,4 prosentin kannatusta.

Ehdokasjoukossa on mistä valita: 20 ehdokkaamme joukossa on niin nuoria lupauksia, monissa liemissä keitettyjä alojensa asiantuntijoita kuin heitä, jotka ovat näyttäneet kyntensä ministerinä, kansanedustajana tai puolueen puheenjohtajana. Paras tapa tukea eurovaalikampanjaa on lähteä mukaan tukiryhmiin. Ilmoittaudu mukaan osoitteessa tinyurl.com/tukiryhmaan

Virallisesti Vihreiden eurovaalikampanja avataan tiistaina 6.5. Helsingissä. Tärkeimmät yhteiset vaaliteemat ovat ilmasto, työllisyys ja vapaus. Näissä vaaleissa Vihreiden tavoitteena on pelastaa maailma ilmastokriisiltä, korjata Euroopan talouden pelisäännöt ja puolustaa vapautta, tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta vaikeimmankin edessä. Uudista Eurooppa, valitse Vihreät!

Lisää eurovaaleista voit lukea osoitteesta: www.vihreat.fi/eurovaalit

Valtuuskunta koolla Helsingissä

Ennen eurovaaleja vihreä valtuuskunta ja eduskuntaryhmä kokoontuvat Helsinkiin arvioimaan hallituspolitiikan toteutumista uudessa tilanteessa. Voit seurata valtuuskunnan ja eduskuntaryhmän yhteiskokouksen avauspuheenvuorot suorana verkkolähetyksenä lauantaina 26.4. kello 10.15 alkaen osoitteessa www.vihreat.fi/live.

Valtuuskunnan varsinainen kokous alkaa kello 16 työllisyyslinjauksien käsittelyllä. Sunnuntaina 27.4. valtuuskunta keskustelee poliittisesta ohjelmasta, joka on tarkoitus hyväksyä kesäkuun puoluekokouksessa. Poliittisessa ohjelmassa linjataan Vihreiden tärkeimmät teemat eduskuntavaaleja varten. Myös valtuuskunnan kokousta voi seurata osoitteessa www.vihreat.fi/live.

Poliittiseen ohjelmaan voit vaikuttaa vielä suoraan. Lue ohjelman luonnos ja jätä omat kommenttisi ohjelmaan 30.4. mennessä osoitteessa www.vihreat.fi/ohjelmapalaute

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!