Takaisin vihreään kirjeeseen

Tämän uutiskirjeen ilmestyessä Kööpenhaminan kaksiviikkoinen ilmastokokous on loppusuoralla. Lopullista neuvottelutulosta odotetaan perjantaina tai lauantaina. Toiveena on, että Kööpenhaminassa saadaan aikaan mahdollisimman tiukka, kaikkia osapuolia tyydyttävä sopimus, joka rakentaa tiekartan ilmastonmuutoksen pitämiseksi aisoissa.

Vihreistä kokouspaikalla ovat olleet muun muassa kansanedustaja, varapuheenjohtaja Oras Tynkkynen, MEP Satu Hassi, Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden puheenjohtaja Sini Terävä sekä Helsingin vihreiden toiminnanjohtaja Maaria Haikarainen. Vihreiden Köpis-sivuilta, osoitteesta http://www.vihreat.fi/cop15, löydät runsaasti tietoa ilmastokokouksesta. Kannattaa tutustua!

Vihreitä kuulumisia Kööpenhaminasta kolmen viime päivän ajalta

16.12.2009

Oras Tynkkysen mukaan kehitysmaat osoittivat ilmastokokouksessa johtajuutta. Lue lisää >

Satu Hassin mukaan kokoustunnelma on tiheä kokouksen lähestyessä loppuaan. Muun muassa ilmastoneuvottelujen puheenjohtajan vaihtuminen sekä kansalaisjärjestöjen sulkeminen pois kokouspaikalta on kiristänyt tunnelmaa. Lue lisää >