< takaisin lokakuun vihreään kirjeeseen

Lokakuun Vihreä kasvo on tamperelainen Tuila Jaatinen. Hän on tänä syksynä aloittanut Pirkanmaan Vihreiden toiminnanjohtaja.

1. Kuka olet ja mitä teet Vihreillä?

- Olen Tuila Jaatinen ja olen toiminut elokuun alusta lähtien Pirkanmaan Vihreiden toiminnanjohtajana. Aikaisemmin olen työskennellyt monipuolisesti myynnin, markkinoinnin ja opetuksen parissa sekä järjestänyt muun muassa isoja tapahtumia. Organisointikykyä siis löytyy!

2. Koska aloit kiinnostua poliittisesta vaikuttamisesta, erityisesti vihreissä?

- Idealistisesti aloin toimia jo vuonna 2003 työskennellessäni opettajana. Vihreät arvot omaavana työskentely Vihreillä tuntui alusta alkaen oikealta – en ole koskaan halunnut tehdä kompromisseja työelämässä, vaan koen tärkeänä työskentelyn sellaisen asian puolesta, jonka koen myös itselleni tärkeäksi.

3. Mikä on tavoitteesi Pirkanmaan Vihreiden toiminnanjohtajana?

– Tällä hetkellä tärkein tavoite on ensi kevään eduskuntavaalit. Tavoitteena on paitsi säilyttää nykyinen edustaja, saada Pirkanmaalle myös toinen paikka. Vaalimenestyksen perusteella voi sitten tehdä tavoitteita tulevaisuuteen.

4. Jos saisit toteuttaa yhden poliittisen päätöksen, mikä se olisi?

- Poliittinen päätökseni liittyisi energiantuotantoon - haluaisin vaikuttaa sekä energiankulutuksen määrään että siihen, miten energiaa tuotetaan.

5. Sano yksi, tai vaikka viisi hyvää syytä äänestää Vihreitä seurakuntavaaleissa.

- Seurakuntavaaleissa kannattaa muistaa se, että vain sisältä päin on mahdollista vaikuttaa.

6. Mitä aiot tehdä lähitulevaisuudessa, vaikkapa eduskuntavaalien jälkeen?

- Kunhan eduskuntavaaleista selvitään, odottavat Euroopan vuoret valloittamistani ensi kesänä!