Tervetuloa lukemaan marraskuun Vihreää kirjettä! Tämän kirjeen aiheena ovat eurovaalit. Kirjeen muita aiheita ovat:

Hurja joukko suuntaa kohti eurovaaleja – tule mukaan tukiryhmään

Vihreät ovat nimenneet jo puolet ehdokkaista kevään 2014 eurovaaleja varten. Kymmenen ehdokkaan joukossa on valtava määrä taitoa, kokemusta ja intoa.

Toinen Vihreiden nykyisistä mepeistä Tarja Cronberg, lähtee tavoittelemaan jatkokautta. Tarja on toiminut muun muassa parlamentin Iran-suhteista vastaavan valtuuskunnan puheenjohtajana ja ulkoasiainvaliokunnan sekä turvallisuus- ja puolustuspoliittisen valiokunnan jäsenenä.

Kansanedustajista ehdolla ovat eduskuntaryhmän puheenjohtaja, Vihreiden Naisten tuore puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto sekä kansanedustajat Satu Haapanen ja Anni Sinnemäki. Puolueen varapuheenjohtajista mukaan kisaan lähtevät Touko Aalto ja Anne Bland. Myös Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden puheenjohtaja Maria Ohisalo on ehdolla. Tietoyhteiskunta-aktiivien iloksi Jyrki Kasvi tekee paluun valtakunnanpolitiikkaan ehdokkuuden myötä.

Viimeisimmät lisäykset listalle ovat helsinkiläinen pyöräilijä, bloggaaja ja ”nörtti” Otso Kivekäs sekä turkulainen oikeusnotaari ja opiskelija Saara Ilvessalo.

Tarkemmin voit tutustua ehdokkaisiin puolueen eurovaalisivuilla: www.vihreat.fi/eurovaalit.

Paras tapa tukea oman suosikkiehdokkaan kampanjaa on lähteä mukaan tämän tukiryhmään. Tukiryhmiin voit ilmoittautua helposti tämän verkkolomakkeen kautta. Tukiryhmissä tarvitaan monenlaista osaamista ja pienikin apu on hyödyksi.

Kiireisimmät voivat tukea ehdokkaita myös pienellä rahalahjoituksella tai yksinkertaisesti seuraamalla ja jakamalla eteenpäin ehdokkaiden viestejä sosiaalisessa mediassa. Linkit Twitter- ja Facebook-profiileihin löydät ehdokasesittelyistä.

Eurovaaleissa Suomen vihreät ovat osa Euroopan Vihreiden yhteistä vaalikampanjaa. Yhteinen vaalikampanja avataan ensi vuoden helmikuussa.

Pirteää loppusyksyä!

Vihreä kirje on vihreiden jäsenille ja puolueen toiminnasta kiinnostuneille tarkoitettu uutiskirje. Kirjeen tilaukset, peruutukset tai osoitteenmuutokset hoituvat helpoiten osoitteessa vihreat@vihreat.fi.

Tilaa upeasti uudistunut Vihreä Lanka!