< takaisin syyskuun vihreään kirjeeseen

Täysistunto on hyväksynyt lopullisesti lähes yksimielisesti rahoitusmarkkinapaketin, joka tiukentaa pankkien ja finanssialan valvontaa. "Nähtäväksi jää, osaavatko ja haluavatko uudet valvontaelimet käyttää valtuuksiaan silloin, kun sen aika on, ja malttavatko poliittiset päättäjät jatkossa suhtautua varauksella finanssimaailman lobbarien seireeninlauluihin", kommentoi Satu Hassi päätöksen jälkeen. Lue Hassin tiedote >

Täysistuntoviikolla 20.-23.9.2010 Euroopan parlamentissa keskusteltiin romanien karkotuksista Ranskasta. Satu Hassin ja Heidi Hautalan mukaan romanien integraatioon tarvitaan EU-maiden yhteisiä toimia. Lue Hassin ja Hautalan tiedote >

Kiistellyn eläinkoedirektiivin uudistus oli täysistunnossa toisessa käsittelyssä. Direktiivi koskee lääketieteellisiä ja muita tieteellisiä kokeita. Vihreiden esitys asian palauttamisesta uudelleenkäsittelyyn maatalousvaliokunnassa sekä muutosehdotukset itse direktiiviin hylättiin. Satu Hassi arvosteli erityisesti direktiivin valmistelua. Lue Hassin blogi > sekä lue Hassin ja Hautalan tiedote >

Heidi Hautalan johtama ihmisoikeusalivaliokunnan valtuuskunta on vieraillut viikolla 35 Venäjällä. Vierailun päätarkoitus on osallistua vuoden 2004 Beslanin pankkivankidraaman ja sitä seuranneen verilöylyn muistotilaisuuteen. Lue tiedote vierailusta täältä. Vierailun perusteella Hautala on myös vaatinut Pohjois-Kaukasusta yhdeksi avainasiaksi EU:n ja Venäjän välisiin ihmisoikeuskonsultaatioihin. Katso lehdistötilaisuus >