Vihreä johto vaihtuu - tervetuloa seuraamaan Vihreä Suomi -kiertuetta ympäri maan!

Helsingistä Rovaniemelle, Porista Kuopioon kurkottavalla kiertueella voit tutustua Vihreiden tulevaan, toukokuun 2009 puoluekokouksessa valittavaan uuteen puoluejohtoon.

Mukana iloisella kiertueella on paitsi puheenjohtaja-, varapuheenjohtaja- ja puoluesihteeriehdokkaita, myös koko joukko upeita eurovaaliehdokkaita.

Vihreä Suomi

Seuraavat pysähdyspaikat:

Rovaniemi, 8.5.2009 klo 10:30 - 12:30
Sampokeskus

Oulu, 8.5.2009 klo 18:00 - 20:00
Coffee House

Kiertueen tapahtumista raportoidaan etusivun Vihreässä blogissa sekä Vihreiden Twitterissä. Kuvia laitetaan Flickeriin, videoita YouTubeen

Kiertueen aikataulu - ohjelma, paikat ja päivät »

Kiertueen kaartia

Puheenjohtajaehdokas

Anni Sinnemäki

"Suomalaiset kannattavat laajasti Vihreiden tavoitteita: ympäristönsuojelua, oikeudenmukaista yhteiskuntaa ja kestävää taloutta. Niiden vuoksi olen itsekin tullut Vihreisiin. Tavoitteiden toteutuminen vaatii, että innostamme lisää ihmisiä mukaan toimintaamme ja saamme yhä useammat äänestämään Vihreitä."

Lue lisää Annista ja hänen tavoitteistaan »

Puoluesihteeriehdokas

Panu Laturi

"Kun hain puoluesihteeriksi vuonna 2007, keskeinen tavoitteeni oli puolueen organisaation ammattimaistaminen. Työ on edennyt hyvin, mutta se on vielä kesken. Toivon, että minut valittaisiin tekemään työ loppuun: rakentamaan Vihreistä vahvempi, ammattimaisempi ja vaikutusvaltaisempi puolue."

Lue lisää Panusta ja hänen tavoitteistaan »

Ehdokkaat varapuheenjohtajiksi (valitaan kolme)

Touko Aalto

"Minun vihreät edustavat ”smart poweria”, joka kykenee löytämään vaikeisiin ja monimutkaisiin ongelmarakenteisiin luovia sekä rohkeita ratkaisuja, jotka on vapaita aikansa eläneistä aatteista ja etujärjestöjen ohjauksesta."

Lue lisää Toukosta ja hänen tavoitteistaan »

Mikko Airto

"Haluan kehittää puoluetta, joka innostaa yhä useampia ihmisiä tekemään pieniä ja suuria vihreitä ihmeitä. Pienestä alkanut liike on kasvanut tähän mennessä keskisuureksi hallituspuolueeksi ja voi kasvaa historiallisesti merkittäväksi poliittiseksi liikkeeksi."

Lue lisää Mikosta ja hänen tavoitteistaan »

Heli Järvinen

"Näen puolueella tulevaisuudessa kaksi tavoitetta ylitse muiden: näyttää suuntaa ilmastonmuutoksen hillinnässä eri tavoin vihertävien puolueiden keskellä ja tuloerojen kaventaminen verotuksen ja lainsäädännön avulla sekä peruspalvelut turvaamalla."

Lue lisää Helistä ja hänen tavoitteistaan »

Johanna Karimäki

"Maailmalla ei ole aikaa odottaa. Tarvitaan enemmän meitä, jotka emme tingi ympäristönsuojelusta. Siksi meidän on saatava sanomamme perille paremmin. Haluan vahvistaa toimintaamme ruohonjuuritasolla, kohtaamisissa ihmisten parissa."

Lue lisää Johannasta ja hänen tavoitteistaan »

Jyrki Kasvi

"Olen nyt toiminut kaksi vuotta vihreiden varapuheenjohtajana, mutta moni Espoon puoluekokouksessa antamani lupaus on edelleen lunastamatta. Siksi olen halukas jatkamaan varapuheenjohtajan tehtävässä myös toisen kauden."

Lue lisää Jyrkistä ja hänen tavoitteistaan »

Krista Mikkonen

"Haluan tuoda ruuhka-Suomen ulkopuolista näkemystä puolueen toimintaan, jotta Vihreät voivat olla aidosti koko Suomen puolue. Eri puolilla maata toimintaympäristöt ovat erilaisia, mikä pitää huomioida Vihreiden kantoja muodostettaessa."

Lue lisää Kristasta ja hänen tavoitteistaan »

Mari Puoskari

"On välttämätöntä, että aloitamme välittömästi strategiassa linjatut hankkeet mm. jäsenrekrytoinnista ja viestinnän kehittämisestä. Meidän täytyy myös tukea aktiivitoimijoiden jaksamista. On tärkeää, että jäsenistön osallistumismahdollisuuksia parannetaan."

Lue lisää Marista ja hänen tavoitteistaan »

Oras Tynkkynen

"Haluan jatkaa työtä sen puolesta, että Vihreät voi olla aidosti koko Suomen puolue. Puolueen pitää puhutella vihreästi ajattelevia kaikissa ihmisryhmissä. Miehiä ja naisia, kaupungeissa ja pellon laidalla, elämäntapavihreitä ja kotiäitejä."

Lue lisää Oraksesta ja hänen tavoitteistaan »

Eero Yrjö-Koskinen

"Varapuheenjohtajan ominaisuudessa pyrkisin edelleen puolustamaan vastuullista elämäntapaa, ympäristönsuojelua ja luonnonvarojen kestävää käyttöä. Niissä meillä ei ole varaa livetä."

Lue lisää Eerosta ja hänen tavoitteistaan »

Ehdokkaat valtuuskunnan puheenjohtajaksi (valitaan yksi)

Kristian von Essen »

Leena Griinari »