Vihreiden vaalilehtien tuotanto kevään 2007 eduskuntavaaleihin

Vihreä Lanka Oy tarjoaa Vihreän Liiton jäsenyhdistyksille ja eduskuntavaaliehdokkaille vaalilehtituotantoa seuraavasti:

1. Tarjottavat tuotteet

Tarjoamme kokonaispalvelua, jonka perusosana on lehtien painatus edullisen ryhmäsopimuksen pohjalta.

Tarjouksen peruspakettiin sisältyy:

• Painovalmiin aineiston painatus ja rahtaus tilaajan ilmoittamaan osoitteeseen
  • 8-24 sivuiset, InDesignilla laaditut taittopohjat, jotka ovat tilaajien käytössä ilman eri maksua. Asiakas voi taittaa lehdet alusta loppuun itse; valmiit taittopohjat on tarkoitettu avuksi, ei pakoksi.
  • Taittopohjiin sisältyy ilman eri kustannusta:
    • a) kolumneja henkilökuvineen valtakunnallisesti nimekkäiltä vihreiltä
    • b) Kaisa Lekan poliittinen sarjakuva,
    • c) Vihreän liiton mainostoimiston kanssa rakennettujen, koko maassa käytettävien visuaalisten elementtien mukainen yleisilme.

Vihreä Lanka edellyttää, että vaalilehdissä julkaistaan vähintään 120 x 250 mm:n kokoinen Vihreän Langan mainos, jonka materiaali toimitetaan painovalmiina taittopohjan yhteydessä.

2. Tuotantopalvelut

Mikäli yhdistys tai ehdokas/ehdokasryhmä ei voi/halua järjestää lehden taittoa ja toimitustyötä itse, Vihreä Lanka Oy on valmis neuvottelemaan asiakkaan kanssa näiden palvelujen tuotannosta eri korvausta vastaan. Korvaus olisi kuitenkin omakustannushintainen, mahdolliset välilliset kustannukset (esim. palkkojen sivukulut ja materiaalikulut) mukaan lukien. Taittopalvelu perustuisi näissä tapauksissa yhteiskäyttöisiin taittopohjiin.

Yhtiö on tarvittaessa valmis hankkimaan myös jakelupalveluita, vaikka näiden käytöstä on vaihtelevia kokemuksia.

Lisäpalvelujen käytöstä ja hinnasta on sovittava hyvissä ajoin erikseen, koska ne edellyttävät vastaavan työvoiman rekrytointia hyvissä ajoin, viimeistään sitovaa tilausta tehtäessä.

3. Hinnasto

Tämän hinnaston perusteena ovat kahden eri painon palveluhinnastot kolmelle eri paperilaadulle. Yksi painoista osoittautui edullisemmaksi pienten ja suppeiden lehtien osalta, toinen laajempien ja suuripainoksisten lehtien osalta. Tarjouksia pyydettiin viideltä eri painolta, jotka olivat pärjänneet hyvin aiemmissa tarjouskilpailuissamme.

UPM Matt 54/80 vastaa Vihreän Langan nykyistä, hyvälaatuista painopaperia ja UPM Brite 52 viime keväänä ja elokuussa käytettyä, hiukan vaatimattomampaa mutta normaalia sanomalehtipaperia. UPM Matt on vaaleampi paperi, joka toistaa värikuvat hiukan UPM Britea paremmin. 55 gramman erikoissanomalehtipaperi sijoittuu laadultaan näiden välimaastoon.

Oheisten taulukkojen hinnat on ilmoitettu täysinä euroina. Niihin lisätään 22% arvonlisäveroa.

Hintoihin lisätään myös rahtikulut, jotka määräytyvät kussakin tapauksessa kuljetettavan lehtierän painon, kuljetusmatkan ja kuljetustavan perusteella.

Painopaperi: "Honka-esitteen paperi" eli
52 gramman erikoissanomalehtipaperi, vaaleus ISO 76
(painopinta-ala 289 x 400 mm)

1950

1910

100.000 kpl

Painopaperi: UPM Brite 52 grammaa, vaaleus ISO 68 (painopinta-ala 280 x 400 mm)

100.000 kpl

Painopaperi UPM Matt 54 grammaa, vaaleus ISO 80 (painopinta-ala 280 x 400 mm)

4. Tuotantosopimusten vahvistaminen

Tähän tarjoukseen perustuvat sitovat tilaukset on tehtävä viimeistään vuoden 2006 marraskuun loppuun mennessä, jotta voimme varata riittävästi painokapasiteettia töiden painamiseen ajoissa. Toivomme silti tilausten vahvistamista mahdollisimman aikaisin, ja myös alustavia varauksia mikäli sitovia varauksia ei voida tehdä ennen tarjouksen määräajan umpeutumista. Mitä aikaisemmin tilaa, sitä varmemmin pääsee painojonon kärkeen niinä päivinä, kun ehdokasnumerot selviävät.

Vihreä Lanka Oy vahvistaa sitovat tilaukset viimeistään viikon kuluessa niiden saapumisesta.

Tilaukset vahvistetaan kirjallisin sopimuksin, joissa sovitaan yksityiskohtaisesti materiaalien toimitusaikatauluista.

5. Toimitusehdot

Vihreä Lanka Oy vastaa tuotettavan materiaalin laadusta ja toimitusaikataulusta vain, mikäli asiakas noudattaa sopimuksiin kirjattuja materiaalin toimitusaikatauluja ja mikäli materiaali on toimitettu sovitussa muodossa.

Vihreä Lanka vastaa peruspaketin osalta kaikesta siitä tuotannollisesta toiminnasta ja trafiikista, mikä tapahtuu taiton jälkeen. Yhtiö ei vastaa materiaalin valmistuksesta painokuntoon, ellei tästä palvelusta ole erikseen sovittu. Yhtiö pyrkii silti parhaansa mukaan auttamaan asiakasta kaikin tavoin.

6. Maksuehdot

Vihreä Lanka Oy laskuttaa lehdet välittömästi niiden ilmestyttyä.

Asiakas sitoutuu maksamaan vaalilehtilaskun 14 päivän kuluessa laskun päiväyksestä, ellei pidemmästä maksuajasta sovita erikseen. Viivästyskorko on 10%.

Helsingissä 12.9.2006

David Pemberton